Dilluns, 5 desembre 2022
Dilluns, 5 desembre 2022
IniciOpinió“El meu plan Covid” per fer front a la variant Omicron

“El meu plan Covid” per fer front a la variant Omicron

confinament variant omicron
La variant Omicron provoca esgotament físic i mental // Foto: UerDomwet (Pxhere)

En aquests moments, Omicron és la variant de COVID-19 de contagi més freqüent. Aquesta malaltia viral, altament contagiosa, que dura entre 7-10 dies, es caracteritza per aparèixer amb símptomes lleus però que fan sentir malalt, desequilibren l’estat de salut de les persones. A més, hi ha un mínim percentatge que es pot complicar. Alguns signes de alarma per tenir en compte i que necessiten valoració mèdica: febre superior a 38 mantinguda més de 3 dies, manca d’aire, dolor toràcic, evolució tòrpida durant més de 7 dies, tos persistent o cefalea que no millora amb analgèsia habitual.

anunci guies d'arrel

En aquest sentit, la Dra. Liliana Martínez Cancio, directora mèdica a Grupo Virtus, ha elaborat “El meu pla COVID” una forma d’entendre la malaltia des de la seva pròpia experiència i la dels seus pacients.

Com és l’evolució?

Banner 300x250px EnBucle3

Dia menys un: debilitat, dolors musculars, febre, mals de coll, tos, mucositat.

Dia 0: a partir d’un test Covid positiu cal fer la consulta mèdica per tenir-ne les pautes de tractament mèdic. Comença la quarantena i se sol apreciar l’aparició del esgotament físic i mental.

Dia 1: heu de seguir les indicacions del metge.

  • Hidratació: infusions, aigua, sucs (fruits del bosc, gingebre, cúrcuma, matxa, pinya, te verd, herba bona) aproximadament 2 litres al dia.
  • Alimentació: cinc menjars rics en proteïnes (ou, carn, peix), fruites, fruita seca, civada, iogurt, verdures (amb oli d’oliva).
  • Descans petites accions, canviar d’activitat, la concentració estarà compromesa. Com llegir un llibre, fer manualitats, veure una sèrie o escoltar música.
  • Dormir entre 7 i 10 hores.
  • Comença la readaptació psicològica. Assimilar la malaltia, planificar-se socialment i deixar de lluitar contra pensaments de derrota de l’estat de salut.

Crear una rutina: Higiene diària; Meditar almenys 5 minuts al dia; Suplementació: Multivitamínic ric en vitamina C, Omega, DHA, EPA, Mg, Vitamina B6, Vitamina D, Probiòtics, Triptòfan i Melatonina (consultar el teu assessor de salut); Cura de la pell, hidratació i no abandonar la rutina facial dia i nit.

Dies 2, 3 i 4: notaràs millora, ja que disminueixen els símptomes i toca continuar amb allò que es va començar al dia un. Deixaràs de prendre medicaments progressivament.

Dies 5, 6 i 7: és el moment de començar a fer activitats intel·lectuals, ja que pots mantenir més temps en una acció (30 min). Meditació (respiracions profundes durant 10 min, augmentar progressivament) o ioga relaxant-dinàmic.

Dia 8: activitats intel·lectuals 4 hores; Meditació 20 min; Ioga 45 min; Exercici 15 min (grups musculars, començar per enfortir membres inferiors); Caminades lúdiques a primera hora del matí, preferiblement en contacte amb la naturalesa i prenent el sol.

Incorporació laboral

Hauràs de complir l’horari de treball, hidratar-te molt bé i fer pauses cada dues hores, aixecar-te i caminar. Un altre punt important és realitzar els àpats intermedis amb fruites, iogurt, infusions. Així com mantenir l’ordre durant la jornada laboral, i no és moment de donar l’extra, intenta evitar l’estrès.

Si et recuperes bé ajudaràs millor tothom. Pel que crea la rutina laboral alhora que mantens la ventilació i una bona il·luminació, així com la higiene del lloc de treball.

Has d’indicar al metge si hi ha algun símptoma residual, que no ha de ser necessàriament una seqüela.

Recupera l’estat de benestar

Com sabeu si heu recuperat l’estat de benestar? La Dra. Martínez Cancio ha elaborat un llistat per a la comprovació de l’equilibri saludable:

  • Tens energia pel teu dia a dia (2 punts)
  • Tens gana, t’alimentes cuidant la teva nutrició (2 punts)
  • Ets capaç de dormir de 7-10 hores (1 pt)
  • Aconsegueixes relaxar-te (durant la meditació) (1 pt)
  • Ets capaç de fer 20 minuts d’exercici físic (1 pt)
  • Pots concentrar-te en la teva activitat intel·lectual (1 pt)
  • No et trobes irascible, irritat emocionalment (1 pt)

Amb vista a analitzar els resultats:

  • Entre 8-10 punts ho has aconseguit.
  • Entre 5-7 punts ho aconseguiràs més lentament, però hi arribaràs. Per començar a millorar les indicacions, analitza la teva rutina.
  • Menys de 5 punts, consulta amb el teu assessor de salut, t’ajudarà de manera personalitzada a tornar a recuperar el teu benestar. Tot això a partir de les proves necessàries per valorar l’estat en què et trobes després de superar la malaltia.

Dra. Liliana Martínez CancioDirectora Centro Médico Complutense (Grupo Virtus)

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Publicitat-spot_img

ÚLTIMES NOTÍCIES

CatalàEspañol
Skip to content