El llenguatge i el gènere centren el debat en el 4t Congrés de l’Educació Física i l’Esport Inclusiu

La Facultat d’Educació de la Universitat de Barcelona acollirà els dies 16 i 17 d’abril una trobada d'experts, esportistes i periodistes organitzada per la Fundació Onat Sports Foundation, la UB i la FECPC

El llenguatge i el gènere centren el debat en el 4t Congrés de l’Educació Física i l’Esport Inclusiu
Cartell del 4art Congrés d’Educació Física i Esport Inclusiu // Foto: Fundació Onat Sports Foundation

La Facultat d’Educació de la Universitat de Barcelona es convertirà en l’epicentre de la reflexió sobre l’esport adaptat amb la celebració del 4t Congrés de l’Educació Física i l’Esport Inclusiu. Sota el lema “Quan el llenguatge suma: igualtat i inclusió”, l’esdeveniment busca aprofundir en el paper determinant de les paraules en la creació d’un entorn esportiu més equitatiu. L’organització va a càrrec de la Fundació Onat Sports Foundation, la mateixa facultat de la Universitat de Barcelona i la Federació Esportiva Catalana de persones amb lesió cerebral (FECPC).

La cita, que comptarà amb interpretació en llengua de signes catalana (LSC) per assegurar l’accessibilitat total, oferirà un programa divers que inclou ponències, tallers pràctics i taules de discussió. La inauguració oficial tindrà lloc el dijous 16 d’abril amb les intervencions de la degana de la facultat, Silvia Burset; el secretari general de la Conselleria d’Esports de la Generalitat de Catalunya, Abel Garcia; i la cap del Servei d’Atenció a la Dependència i Vulnerabilitat Social de la Diputació de Barcelona, Iolanda Moragues.

Un dels punts forts de la primera jornada serà el diàleg entre la nedadora paralímpica Núria Marquès i la waterpolista olímpica Paula Leitón, que abordaran com el llenguatge pot arribar a condicionar la visibilitat de l’esport d’elit. Posteriorment, la taula rodona “Quan les paraules inclouen” comptarà amb Luis Leardy, del Comitè Paralímpic Espanyol; l’especialista Javier Gil Quintana; i Àngels Guerrero, representant del Departament de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya, tots ells moderats per Raul Romeva.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

L’anàlisi de la interseccionalitat també serà clau en una taula moderada per Ernest Aguilar, on els esportistes Raquel Acinas, Montse Alcoba i Pau Ribes debatran sobre la doble barrera que suposa la discapacitat quan s’hi afegeix la qüestió de gènere. En l’apartat formatiu, destaca la presentació del Diccionari Inclusiu aplicat a l’educació física, a més de tallers com “Parlem amb les mans” de Boreal Comunicació Accessible i una activitat gamificada dirigida per Anna Castells, professora del Departament de Salut de Tecnocampus.

El divendres 17 d’abril, l’enfocament es traslladarà cap a la responsabilitat dels comunicadors amb la sessió “Quan els mitjans exclouen”. En aquest debat, moderat per Miki Güell, hi participaran els periodistes Xavier Torres, Fiona Pinar i Alba Castilla. Finalment, la cloenda inclourà una ponència de la periodista Mireia Vicente i el taller experiencial “Juguem en silenci”, conduit pel medallista paralímpic Èric Villalón, consolidant aquest congrés com una referència indispensable per a la comunitat educativa i esportiva catalana.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES