Dilluns, 13 gener 2025
IniciDISCAPACITATEl INE desenvoluparà el 2024 cinc operacions estadístiques específiques sobre discapacitat

El INE desenvoluparà el 2024 cinc operacions estadístiques específiques sobre discapacitat

En totes aquestes operacions, com a referents cívics, participaran el CERMI i la Fundació ONCE

INE estadístiques específiques sobre discapacitat
Persona en cadira de rodes passant per una passarel·la // Foto: 123RF/xartproduction

L‘Institut Nacional d’Estadística (INE) desplegarà el 2024 cinc operacions estadístiques específiques sobre discapacitat, segons disposa el Reial decret 51/2024, del 16 de gener, pel qual s’aprova el Programa anual 2024 del Pla Estadístic Nacional 2021-2024, publicat dissabte passat al Butlletí Oficial de l’Estat.

Com a objectiu en matèria de discapacitat, l’INE cerca combinar el 2024 el contingut de mòduls específics de qüestionaris o dades d’altres fonts amb la informació referent a la discapacitat de les fonts administratives.

Així, perfeccionarà l’estadística ‘Vida Laboral de les Persones amb Discapacitat’, analitzarà els resultats del mòdul mínim bàsic de salut de l’Enquesta de Població Activa i continuarà amb l’elaboració de les estadístiques ‘L’ocupació de les Persones amb Discapacitat’ i ‘El Salari de les persones amb Discapacitat’.

-PUBLICITAT-

-PUBLICITAT-

De la mateixa manera, escometrà l”Estadística sobre la Discapacitat a les Declaracions de l’Impost sobre la Renda de les Persones Físiques’ i durà a terme determinats treballs en relació amb l”Enquesta de Discapacitat, Autonomia Personal i Situacions de Dependència’, de la qual es presentaran els resultats corresponents a persones amb discapacitat residents a institucions de vida col·lectiva.

En totes aquestes operacions, com a referents cívics, participaran el Comitè Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (Cermi) i la Fundació ONCE, que aporten el seu coneixement expert i els plantejaments i les propostes del sector social de la discapacitat.

La realització d’aquestes estadístiques s’alinea amb el mandat de l’article 31 de la Convenció Internacional sobre els drets de les persones amb discapacitat de 2006, relatiu a recopilació de dades i estadístiques, que estableix el deure dels estats part de recopilar informació adequada, inclosos dades estadístiques i de recerca, que els permeti formular i aplicar polítiques, per tal de donar efecte al tractat de drets humans de la discapacitat.

Secció patrocinada per
Logo_DINCAT-INTEGRAT

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

SERVIMEDIA
SERVIMEDIA
© SERVIMEDIA. Aquesta informació és propietat de Servimedia. Només pot ser difosa pels clients d'aquesta agència de notícies citant Servimedia com a autor o font. Tots els drets reservats. Queda prohibida la distribució i la comunicació pública per tercers mitjançant qualsevol via o suport.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES