El Fòrum Europeu de la Discapacitat es reunirà al setembre a Madrid per preparar la presidència espanyola de la UE

La trobada, que tindrà lloc els dies 23 i 24 de setembre, està auspiciada pel CERMI

forum europeu discapacitat
Espanya presidirà la UE en el segon semestre de 2023 // Foto: Arxiu

El Comitè Executiu del Fòrum Europeu de la Discapacitat (EDF, per les sigles en anglès) es reunirà presencialment durant els dies 23 i 34 de setembre a Madrid per preparar l’agenda política de la discapacitat davant la Presidència Espanyola de la Unió Europea, que se celebrarà el segon semestre de 2023.

El Comitè Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (CERMI), exercirà com a entitat amfitriona d’aquesta reunió que s’inscriu en el marc de celebració del 25è aniversari de la creació d’ambdues plataformes que es commemora aquest any 2022. 

La trobada servirà per dissenyar la relació d’assumptes de més rellevància que el moviment social europeu de la discapacitat espera que Espanya impulsi com a prioritat durant la propera presidència de torn de la UE. 

L’homologació dels reconeixements oficials de discapacitat entre tots els països membres de la UE, la creació i el desplegament amb el rang més gran del Centre Europeu d’Accessibilitat, la consideració prioritària en totes les accions europees de la violència contra les dones i les nenes amb discapacitat, l’adopció d’una estratègia europea de vida independent i de desinstitucionalització seran alguns dels assumptes que l’EDF i el CERMI plantejaran davant la UE i el Govern espanyol.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES