Dissabte, 2 desembre 2023
- PUBLICITAT -spot_img
IniciINCLUSIÓ LABORALEl col·lectiu de les persones amb discapacitat arremet contra el...

El col·lectiu de les persones amb discapacitat arremet contra el projecte de Llei que retalla els incentius a la seva contractació

campanya 25N diba
incentius contractes persones amb discapacitat
Les empreses tindrien menys incentius per contractar persones amb discapacitat // Foto: Fundació Prevent

L’avantprojecte de Llei del Ministeri de Treball que regula els incentius a la contractació laboral i altres mesures d’impuls i manteniment de l’ocupació estable i de qualitat, – que va finalitzar la seva fase de consulta pública divendres- deroga part dels incentius existents actualment en la contractació de persones amb discapacitat.

Per aquest motiu el moviment associatiu de la discapacitat, amb el Comitè Espanyol de Representants de les Persones amb Discapacitat (CERMI) al capdavant, han posat el crit al cel, assegurant que si la nova normativa tira endavant suposaria una gran regressió en l’àmbit de la contractació de les persones amb discapacitat, un col·lectiu ja de per si molt castigat. De fet, segons dades de l’Institut Nacional d’Estadística, només 1 de cada 4 persones amb discapacitat en edat de treballar està ocupada. 

La nova regulació pot a afectar tant a les empreses ordinàries com als 2.300 centres especials de treball que hi han a Espanya i que tenen una plantilla de 98.000 persones amb discapacitat.

La normativa que prepara Treball elimina la bonificació del 100% per la contractació de persones amb discapacitat als centres especials de treball, la plantilla de les quals per llei ha de superar el 70% de persones amb discapacitat. Només per als contractes de caràcter indefinit s’estableixen unes bonificacions lineals, iguals que les que s’apliquen a les empreses ordinàries.

Campanya 25N Diputació de Barcelona

En concret, l’avantprojecte de llei estableix bonificacions per contractació indefinida de persones amb discapacitat de 366 euros al mes durant tota la vigència del contracte, tant al mercat de treball ordinari com al protegit i també s’aplicarà a les conversions de temporals a indefinits , durant tota la vigència del contracte.

Aquesta bonificació només cobreix la cotització dels contractes amb una retribució mínima (SMI). Aquesta quantitat fixa és menor que la que hi ha actualment per als centres ordinaris, de 375 euros mensuals, quantia que es va establir el 2006 i que no s’ha actualitzat des de llavors.

La quantia serà de 421 euros mensuals si el treballador amb discapacitat està inclòs en algun dels grups de persones amb discapacitat que presenten més dificultats per a l’accés al mercat de treball, com ara si té discapacitat intel·lectual o un trastorn de l’espectre autista.

Si la persona treballadora amb discapacitat té en el moment de la contractació 45 anys o més o si es tracta d’una dona, les bonificacions previstes s’incrementaran en 50 euros al mes, i si concorren ambdues condicions, l’increment serà de 100 euros. En cas que es contracti persones amb discapacitat intel·lectual límit, la bonificació en la cotització serà de 128 euros al mes durant quatre anys.

Si la contractació indefinida de treballadors fos per readmissió després d’haver cessat a l’empresa per una incapacitat permanent total o absoluta, la quantia de descompte serà de 138 euros al mes durant dos anys, sempre que la readmissió no respongui a un dret dels treballadors a reincorporar-se al lloc de treball.

Secció patrocinada per
FECETC color logo

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Skip to content