El CERMI reclama a Europa acabar amb la discriminació dels passatgers aeris amb discapacitat

Envia una carta als eurodiputats espanyols per modificar el Reglament

cermi discriminacio passatgers discapacitat
La plataforma vol que es modifiqui el Reglament actual // Foto: Wikipèdia

El Comitè Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (CERMI), membre de Somos Pacientes, ha convocat els eurodiputats espanyols per fomentar la modificació per part de la Unió Europea dels aspectes discriminatoris del Reglament (CE) n 1107/2006 del Parlament Europeu i del Consell, de 5 de juliol de 2006, sobre els drets de les persones amb discapacitats o mobilitat reduïda en transport aeri.

Com afirma el CERMI, “després de més de 13 anys des de l’entrada en vigor d’aquest Reglament, que és una norma d’aplicació directa en tots els països de la Unió Europea, incloent Espanya, entenem que la reforma d’una provisió que contingui elements discriminatoris que danyin greument els passatgers amb mobilitat reduïda ja no es pot retardar”.

Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Restricció de drets

En la seva missiva, el Comitè sol·licita als europarlamentaris que incideixin davant la Comissió Europea amb preguntes, iniciatives, audiències, etc., per abordar la modificació d’almenys tres pronòstics que restringeixin els drets de mobilitat dels passatgers amb discapacitat.

En particular, i en primer lloc, s’ha d’assegurar que els passatgers amb discapacitat no poden ser rebutjats en cap cas sobre la base de raons de seguretat a criteri de les companyies aèries. I en segon lloc, que les aerolínies no requereixin que el passatger estigui acompanyat per una altra persona com a condició de poder viatjar, consagrant-se el dret a volar sol sense requisits afegits que danyin la llibertat de desplaçaments per motius associats a la discapacitat.

BANER_300X250

També es demana que es promogui el canvi del Conveni de Montreal que regula aquestes matèries, de manera que la compensació per danys o pèrdua de productes de suport com cadires de rodes, caminadors, scooters, etc., que són dipositats en la bodega de l’aeronau sigui pel valor real d’aquests elements i que deixin de ser considerats com a equipatge, “amb reparacions ridícules”, molt inferiors al seu valor real.

Així mateix, explica el CERMI, “mentre que aquesta disposició del Reglament no s’aplica de facto a Espanya, també demanem que no hi hagi un període mínim de preavís, en l’actualitat de 48 hores, per a sol·licitar assistència a l’aeroport per a l’embarcament o desembarcament, en el cas d’un passatger amb mobilitat reduïda”.

Com conclou el Comitè, “en els 13 anys de la regulació, els abusos, maltractaments i els incidents negatius per al passatge amb discapacitat han continuat produint-se per les companyies aèries, per la qual cosa és evident que aquesta norma europea és clarament insuficient i necessita ser reformada i millorada amb urgència i ambició, de manera que el dret fonamental a la llibertat de desplaçament no es ressenteixi”.

Font: Somos Pacientes

FECETC_Banner_fira si i millor

Sigues el primer a opinar

Deixa un comentari

La vostra adreça de correu no serà publicada


*