El Cermi publica un nova guia per facilitar l’accés a l’ocupació pública de les persones amb discapacitat

El document, elaborat amb la Fundación Derecho y Discapacidad, detalla requisits, reserves de places i adaptacions per facilitar la inclusió laboral

Una nova guia del Cermi aclareix l'accés a l'ocupació pública per a persones amb discapacitat
Portada de la nova guia elaborada pel Cermi // Foto: Servimedia

El Comitè Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (Cermi) ha presentat una nova eina d’orientació crucial per al col·lectiu que representa: una guia amb recomanacions i informació pràctica destinada a facilitar l’accés de les persones amb discapacitat a l’ocupació a les administracions públiques. Aquest recurs es concep com un pas endavant per promoure la inclusió laboral.

El document, que porta per títol ‘El empleo público: un horizonte laboral al alcance de las personas con discapacidad’, és fruit de la col·laboració amb la Fundación Derecho y Discapacidad (FDyD). Segons va informar el Cermi en un comunicat, la guia “ofereix la informació essencial sobre els passos que han de fer les persones amb discapacitat que aspirin a formar part com a empleades de les Administracions Públiques”.

- PUBLICITAT -
Banner Doble roba finançament IFC

Entre els aspectes clau que aborda la publicació, s’inclouen detalls sobre “els diferents cupos de reserva (generals i específics per a persones amb discapacitat intel·lectual), el percentatge numèric segons l’Administració de què es tracti i la formulació de sol·licituds per acollir-se a les convocatòries i ocupacions reservades”. A més, es desenvolupen temes com “l’exempció d’abonament de drets en les proves selectives per raó de discapacitat, la petició d’adaptacions de mitjans i temps i de la realització dels exàmens i altres proves, o la compatibilitat entre discapacitat i llocs de treball”.

Aquesta iniciativa és d’interès per a totes aquelles “persones amb discapacitat que es plantegin l’ocupació pública com a via d’inclusió laboral”, ja que el seu objectiu és que puguin tenir “una idea el més exacta possible del procés d’accés a l’ocupació pública”. El Cermi i la FDyD van concloure que aquest esforç “busca acostar l’ocupació pública com a sortida laboral digna a les persones amb discapacitat, donant a conèixer i explicant les singularitats que presenta l’accés i els drets, beneficis i mesures d’acció positiva als quals poden acollir-se”.

- PUBLICITAT -
Good Bye - Lost Words al Tantarantana

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

SERVIMEDIA
SERVIMEDIA
© SERVIMEDIA. Aquesta informació és propietat de Servimedia. Només pot ser difosa pels clients d'aquesta agència de notícies citant Servimedia com a autor o font. Tots els drets reservats. Queda prohibida la distribució i la comunicació pública per tercers mitjançant qualsevol via o suport.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES