Diumenge, 16 febrer 2025
IniciAPUNTSEl Cermi analitza les claus d'accessibilitat i discapacitat a la nova Llei...

El Cermi analitza les claus d’accessibilitat i discapacitat a la nova Llei d’Eficiència Judicial

Detalla en un informe els avanços en accessibilitat i garanties per a persones amb discapacitat segons la Llei Orgànica 1/2025, que millora l'accés a la justícia i la protecció dels drets

El Cermi analitza les claus d'accessibilitat i discapacitat a la nova Llei d'Eficiència Judicial
Captura de pantalla del BOE // Foto: Servimedia

El Comitè Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (Cermi) ha publicat un informe exhaustiu sobre la recent Llei Orgànica 1/2025, de 2 de gener, que introdueix mesures per millorar l’eficiència del Servei Públic de Justícia. Aquesta anàlisi posa èmfasi en els continguts relacionats amb la discapacitat i l’accessibilitat, amb l’objectiu de fer arribar aquestes novetats normatives al moviment social de la discapacitat.

Segons el Cermi, la llei, publicada el 3 de gener al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE), inclou modificacions significatives que busquen millorar l’accés a la justícia per a les persones amb discapacitat. L’informe destaca les qüestions que afecten directament aquest col·lectiu en diversos àmbits.

Entre els temes més rellevants, es troba el seguiment de l’accessibilitat universal en entorns judicials, una garantia fonamental per assegurar la inclusió. També s’aborden les competències de jutges i tribunals, els mecanismes alternatius de resolució de conflictes fora de la via jurisdiccional i la responsabilitat penal dels menors.

Altres aspectes analitzats inclouen el procediment per a l’autorització matrimonial, l’accés a l’assistència jurídica gratuïta, la formació específica dels mediadors, la jurisdicció voluntària i el seguiment estadístic de casos de violència de gènere i violència sexual.

Segons el Cermi, moltes d’aquestes millores són resultat directe de les propostes plantejades pel comitè i la Fundació Cermi Mujeres durant el procés prelegislatiu i parlamentari. Aquestes aportacions van ser incorporades tant pel Govern com pel legislador gràcies a l’acció d’incidència política del Cermi.

Amb aquest informe, el Cermi busca informar i sensibilitzar les entitats i el moviment social sobre els avenços que introdueix la Llei Orgànica 1/2025, posant de manifest la importància de garantir un sistema judicial inclusiu, accessible i equitatiu per a totes les persones.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES