Educació estableix els criteris per al tercer trimestre en els centres d’educació especial

educacio centres educacio especial tercer trimestre

El Departament d’Educació ha establert en unes instruccions quins són els criteris  per al desenvolupament de l’acció educativa i l’avaluació dels alumnes en els centres d’educació especial durant el període de confinament pel Covid19. 

Les instruccions preveuen que en l’oferta d’activitats es prioritzin les tasques globalitzades, amb enfocament competencial, i significatives. Al mateix temps, que estiguin ajustades al pla de suport individualitzat (PI) de cada alumne i a la seva situació personal. 

També per garantir la igualtat d’oportunitats i l’equitat entre els alumnes d’educació especial, els centres han d’elaborar un pla per tal de poder arribar a tots els alumnes, a través de diferents canals de comunicació, plataformes i recursos. Una comunicació que ha de permetre mantenir el contacte i el seguiment entre professorat, alumnat i famílies.

Atès que els centres d’educació especial donen atenció educativa a un perfil molt divers d’alumnat i aquest fet suposa un esforç quant a la personalització de l’aprenentatge, el Departament d’Educació posa a disposició dels docents uns Models de propostes didàctiques per a les diferents etapes educatives que poden servir com a exemples.  En el desenvolupament d’aquests models s’ha de vetllar perquè les activitats siguin inclusives i accessibles, i considerin els ritmes, les característiques i la situació personal de cada alumne. 

Pel que fa a l’avaluació del tercer trimestre, cal tenir present que cada centre ha de decidir, a partir de la seva pròpia realitat i la del seu alumnat, quines seran les modificacions que incorporarà a l’avaluació. En el cas dels centres d’educació especial, pot ser necessari revisar els plans de suport individualitzats i incorporar-hi modificacions. 

Els centres d’educació especial són diferents pel que fa a les etapes educatives, la diversitat en el perfil de l’alumnat, i els projectes o programes específics que desenvolupen. Aquests centres escolaritzen alumnat que requereix d’uns suports i mesures intensives per assolir les capacitats i competències del currículum educatiu.

Redacció/Fonts

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Next Post

Òscar Trigo: “L’ajornament dels JJPP és una oportunitat per preparar millor a la selecció”

Dv abr. 24 , 2020
Óscar Trigo, l’actual seleccionador nacional de bàsquet en cadira de rodes i també entrenador del CE Global Basket UAB que, va atendre ahir durant més d’una hora, les preguntes que li van fer els seguidors que es van conectar al directe al segon #DirectesFCEDF. Trigo va valorar l’ajornament dels Jocs […]

Butlletí de notícies

Apunta't al nostre butlletí per rebre gratuïtament al teu correu electrònic totes les notícies i articles publicats al Di@ri de la Discapacitat
[mc4wp_form id="21846"]

Calendari

maig 2020
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031