Divendres, 13 juny 2025
IniciEDUCACIÓ INCLUSIVAEducació estableix els criteris per al tercer trimestre en els centres d'educació...

Educació estableix els criteris per al tercer trimestre en els centres d’educació especial

educacio centres educacio especial tercer trimestre

El Departament d’Educació ha establert en unes instruccions quins són els criteris  per al desenvolupament de l’acció educativa i l’avaluació dels alumnes en els centres d’educació especial durant el període de confinament pel Covid19. 

Les instruccions preveuen que en l’oferta d’activitats es prioritzin les tasques globalitzades, amb enfocament competencial, i significatives. Al mateix temps, que estiguin ajustades al pla de suport individualitzat (PI) de cada alumne i a la seva situació personal. 

També per garantir la igualtat d’oportunitats i l’equitat entre els alumnes d’educació especial, els centres han d’elaborar un pla per tal de poder arribar a tots els alumnes, a través de diferents canals de comunicació, plataformes i recursos. Una comunicació que ha de permetre mantenir el contacte i el seguiment entre professorat, alumnat i famílies.

Atès que els centres d’educació especial donen atenció educativa a un perfil molt divers d’alumnat i aquest fet suposa un esforç quant a la personalització de l’aprenentatge, el Departament d’Educació posa a disposició dels docents uns Models de propostes didàctiques per a les diferents etapes educatives que poden servir com a exemples.  En el desenvolupament d’aquests models s’ha de vetllar perquè les activitats siguin inclusives i accessibles, i considerin els ritmes, les característiques i la situació personal de cada alumne. 

Pel que fa a l’avaluació del tercer trimestre, cal tenir present que cada centre ha de decidir, a partir de la seva pròpia realitat i la del seu alumnat, quines seran les modificacions que incorporarà a l’avaluació. En el cas dels centres d’educació especial, pot ser necessari revisar els plans de suport individualitzats i incorporar-hi modificacions. 

Els centres d’educació especial són diferents pel que fa a les etapes educatives, la diversitat en el perfil de l’alumnat, i els projectes o programes específics que desenvolupen. Aquests centres escolaritzen alumnat que requereix d’uns suports i mesures intensives per assolir les capacitats i competències del currículum educatiu.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Diari de la Discapacitat
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.