Dilluns, 22 abril 2024
spot_img
IniciENTITATSDown Espanya llança una campanya per subratllar el potencial laboral de...

Down Espanya llança una campanya per subratllar el potencial laboral de les persones amb síndrome de Down 

#Extracapacitados s'ha creat amb motiu del Dia Mundial de la Síndrome de Down, que se celebra el proper 21 de març

Down Espanya, amb la seva campanya #Extracapacitados, promou la conscienciació sobre la situació laboral de les persones amb síndrome de Down, coincidint amb el Dia Mundial de la Síndrome de Down, el proper 21 de març. L’enfocament de la campanya és l’humor i la ironia per subratllar el potencial i les capacitats d’aquest col·lectiu en l’àmbit laboral, desafiant els estereotips i les barreres que encara troben.

Un informe de l’European Down Syndrome Association (EDSA) revela que el 95% de les persones amb síndrome de Down es troben sense feina, una realitat que DOWN ESPANYA busca canviar. La campanya #Extracapacitados presenta la ‘Extraconsultoria’, una empresa fictícia on persones amb síndrome de Down assessoren aquells que lluiten per trobar feina. La CEO, Rosa, destaca la seva experiència en el rebuig laboral com a habilitat clau per oferir consells efectius.

El vídeo de la campanya ofereix un recorregut per les oficines de l’Extraconsultoria, mostrant diverses situacions que reflecteixen les dificultats que enfronten les persones amb síndrome de Down en la recerca de feina. Des de celebrar els aniversaris de llargues cerques d’ocupació fins a confrontar les excuses dels empresaris per no contractar-los, la campanya posa de manifest la necessitat d’un canvi en el panorama laboral.

Per reforçar la campanya, Down Espanya organitza un col·loqui el 21 de març amb protagonistes de #Extracapacitados i l’assessor d’ocupació, Pedro Martínez. En aquest fòrum, es debatrà sobre la inclusió laboral de les persones amb síndrome de Down i es reivindicaran els canvis necessaris per garantir el seu accés al mercat laboral, en línia amb la Convenció dels Drets de les persones amb discapacitat.

A més, la campanya s’amplifica a les xarxes socials sota el hashtag #Extracapacitados, convidant a la participació activa del públic. S’encoratja la gent a imprimir i compartir l’adhesiu de la campanya, acompanyat d’un gest de “OK”, i a publicar vídeos amb persones amb síndrome de Down explicant per què estan “extracapacitades” per treballar, utilitzant el mateix hashtag i etiquetant Down Espanya.

Així, la campanya #Extracapacitados no només posa de relleu la realitat laboral de les persones amb síndrome de Down, sinó que també promou un canvi de mentalitat i acció per part de la societat, les empreses i les famílies per crear un entorn laboral més inclusiu i accessible per a tots.

- PUBLICITAT -

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Skip to content