
El 21 de març es commemora el Dia Mundial del Síndrome de Down, una data designada per les Nacions Unides per sensibilitzar la societat sobre els drets d’aquest col·lectiu i les desigualtats que pateixen. Per aquest motiu,, Down Espanya ha llançat la campanya #TanComoTú.
Per a DOWN ESPANYA, aquesta jornada també ha de servir per reflexionar sobre com encara queda molt camí per recórrer cap a una societat veritablement inclusiva on tots els ciutadans siguin tractats en igualtat de condicions.
“Construir una societat igualitària, en què totes les persones tinguin els mateixos drets, és una qüestió de justícia, de creure en tot ésser humà”, afirma Agustín Matía, director de DOWN ESPANYA. Afegeix que “les persones amb síndrome de Down necessiten lleis que generin opcions, oportunitats i suports perquè cadascú pugui demostrar el seu valor”.
Segons Matía, “una societat justa no només tracta tothom per igual, sinó que també fa un esforç addicional per adaptar-se i invertir els recursos necessaris per garantir aquesta igualtat real”. Destaca que una societat inclusiva ha d’assumir les diferències com una riquesa i treballar per evitar qualsevol tipus de discriminació o barrera. “Si creiem en la dignitat de l’ésser humà, amb discapacitat o sense, no podem negar el dret de les persones amb síndrome de Down a participar plenament en la societat”.
Les persones amb síndrome de Down continuen trobant dificultats i enfrontant-se a barreres que només es podran superar amb la implicació de tota la societat. “Només amb la participació i la solidaritat de tothom podrem avançar en aquest camí”, assenyala Matía.
#TanComoTú: una campanya per trencar estereotips
Amb motiu del Dia Mundial del Síndrome de Down, DOWN ESPANYA ha impulsat la campanya #TanComoTú, per destacar que les persones amb aquesta condició tenen les mateixes emocions, pensaments i capacitats que qualsevol altra persona.
A través d’un missatge proper i amb humor, la iniciativa vol desafiar els estereotips associats a la discapacitat i convidar la societat a reflexionar sobre la importància de construir comunitats veritablement inclusives.
L’espot consta de cinc escenes independents protagonitzades per Martín, Ramón, Lucía, Emilia i Eva, on es reflecteixen situacions quotidianes, com oblidar-se de la meitat de la compra, escriure al seu ex o evitar el cap a l’ascensor. Aquests moments quotidians volen demostrar que les persones amb síndrome de Down viuen i actuen “tan com tu, tan com tots nosaltres”.
La campanya posa el focus en temes essencials com el dret a una vida independent, l’accés al treball i l’envelliment, destacant la necessitat de garantir oportunitats per a tothom. Aquest projecte ha estat possible gràcies a la col·laboració de l’agència creativa BBDO i la productora Poble Film.
A partir del 10 de març, la campanya serà emesa a televisions nacionals, autonòmiques i locals que col·laborin amb DOWN ESPANYA.
Participació a xarxes socials
Un any més, DOWN ESPANYA convida la societat a sumar-se a la campanya i exigir un món més inclusiu. Per fer-ho, animen a compartir missatges de suport a les persones amb síndrome de Down a través de les xarxes socials amb el hashtag #TanComoTú.