Dijous, 13 febrer 2025
IniciINCLUSIÓ LABORALDincat promou la inserció sociolaboral de persones amb discapacitat intel·lectual amb grans...

Dincat promou la inserció sociolaboral de persones amb discapacitat intel·lectual amb grans necessitats de suport a l’empresa ordinària

La federació va celebrar al novembre la primera trobada d’entitats vinculades al projecte ‘Empleo Personalizado’

jornada empleo personalizado mercat laborat ordinari
Jornada ‘Empleo Personalizado’ // Foto: Dincat

Dincat, representant de les persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament a Catalunya, porta temps denunciant les dificultats que afronten les persones amb discapacitat intel·lectual a l’hora d’accedir al mercat laboral. De fet, l’estadística anual sobre l’ocupació de les persones amb discapacitat de l’INE apunten que només 1 de cada 5 persones del col·lectiu en actiu té feina en aquest moment.

Davant d’aquesta realitat, Dincat va celebrar el passat mes de novembre la primera trobada d’entitats vinculades al projecte de pilotatge Empleo Personalizado, una iniciativa que vol promoure la inserció sociolaboral de les persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament amb més necessitats de suport a l’empresa ordinària.

Empleo Personalizado cerca promoure noves oportunitats laborals per aquelles persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament que tenen més necessitats de suport, a través de la metodologia proposada i, alhora, fomentar la vida en comunitat d’aquestes, fent visible les seves possibilitats de contribució social.

El projecte Empleo Personalizado està actualment en marxa a 13 comunitats autònomes i té una durada de 18 mesos. Al llarg d’aquest temps i a través de l’experiència amb 251 persones amb discapacitat intel·lectual participants a tot Espanya -28 a Catalunya- el sector té com a objectiu global recollir evidències de la seva efectivitat en matèria d’inserció sociolaboral i, així, demostrar la seva necessitat i, per tant, justificar el seu finançament.

Secció patrocinada per
FECETC color logo

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES