El darrer cupó de l’ONCE 2016 celebrarà el 75è aniversari d’El Corte Inglés

L’Organització i l’El Corte Inglés són testimonis de la història de l’Espanya recent

cupó once el corte inglés
Presentació del cupó de celebració del 75è aniversari d’El Corte Inglés // Foto: ONCE Catalunya

El proper 31 de desembre 5,5 milions de cupons de l’ONCE estaran dedicats a celebrar el 75è aniversari d’El Corte Inglés. per simbolitzar la unió d’aquestes dos grans entitats que han estat testimoni dels més destacats esdeveniments de les últimes dècades a Espanya.

Xavier Grau, delegat territorial de l’ONCE a Catalunya i Enric Botí, president del Consell Territorial de l’ONCE a Catalunya, van lliurar a Josep Miquel Abad, director general d’El Corte Inglés, una còpia emmarcada d’aquest cupó, en un acte que ha tingut lloc al Corte Inglés de Plaça Catalunya.

BANER_300X250

El que va començar com una petita sastreria al número 3 del madrileny carrer Preciados, va anar evolucionant. El seu servei personalitzat oferia a homes i dones les creacions de moda del moment. El Corte Inglés iniciava la seva aventura com a gran magatzem de venda per departaments, constituint-se en 1940 com una societat empresarial que no pararia de créixer.

En els anys 50, els seus catàlegs s’omplen de modernitat i color, i de col·leccions per a tota la família, gràcies al seu model de venda per seccions. Una oferta que cada client tenia a l’abast de la mà, ja que no hi havia taulells que separessin dependent i client, el producte podia ser examinat abans de comprar-se. Destacaven les promocions en peces d’ús diari, però sense oblidar el servei de sastreria a mida.

El turisme renova la societat espanyola dels anys 60, i El Corte Inglés es converteix en referent d’aquests canvis. Entre les novetats, l’obertura dels seus centres al migdia o la seva targeta de compres. Comença l’etapa d’expansió: el setembre de 1962 s’inaugura el primer dels seus centres a Catalunya, el de Plaça Catalunya; el 1966 va obrir el seu segon edifici al madrileny carrer Goya; el 1968, a Sevilla; el 1969, Bilbao i de nou Madrid, llista que s’amplia en els 70, amb el naixement de Viatges El Corte Inglés i amb l’obertura de nous centres: (el 1971, obria centre a València; el 1973 a Múrcia; el 1974, el segon a Barcelona i un altre a Madrid i el 1975, Vigo).

Els 80, la dècada de la moguda, una de les etapes més creatives i importants d’Espanya també influeix en la manera de ser d’El Corte Inglés i en la seva manera de dirigir-se a la societat, especialment cap als més joves.

En els dos grans esdeveniments viscuts dels 90 també té la seva participació aquesta cadena de grans magatzems: Expo de Sevilla i els Jocs Olímpics de Barcelona. Són els anys en què rostres molt famosos de la televisió, la ràdio, l’esport i la moda protagonitzen els famosos anuncis d’El Corte Inglés.

banner_dental

Sigues el primer a opinar

Deixa un comentari

La vostra adreça de correu no serà publicada


*