El darrer cupó de l’ONCE 2016 celebrarà el 75è aniversari d’El Corte Inglés

L’Organització i l’El Corte Inglés són testimonis de la història de l’Espanya recent

cupó once el corte inglés
Presentació del cupó de celebració del 75è aniversari d’El Corte Inglés // Foto: ONCE Catalunya

El proper 31 de desembre 5,5 milions de cupons de l’ONCE estaran dedicats a celebrar el 75è aniversari d’El Corte Inglés. per simbolitzar la unió d’aquestes dos grans entitats que han estat testimoni dels més destacats esdeveniments de les últimes dècades a Espanya.

Xavier Grau, delegat territorial de l’ONCE a Catalunya i Enric Botí, president del Consell Territorial de l’ONCE a Catalunya, van lliurar a Josep Miquel Abad, director general d’El Corte Inglés, una còpia emmarcada d’aquest cupó, en un acte que ha tingut lloc al Corte Inglés de Plaça Catalunya.

El que va començar com una petita sastreria al número 3 del madrileny carrer Preciados, va anar evolucionant. El seu servei personalitzat oferia a homes i dones les creacions de moda del moment. El Corte Inglés iniciava la seva aventura com a gran magatzem de venda per departaments, constituint-se en 1940 com una societat empresarial que no pararia de créixer.

En els anys 50, els seus catàlegs s’omplen de modernitat i color, i de col·leccions per a tota la família, gràcies al seu model de venda per seccions. Una oferta que cada client tenia a l’abast de la mà, ja que no hi havia taulells que separessin dependent i client, el producte podia ser examinat abans de comprar-se. Destacaven les promocions en peces d’ús diari, però sense oblidar el servei de sastreria a mida.

El turisme renova la societat espanyola dels anys 60, i El Corte Inglés es converteix en referent d’aquests canvis. Entre les novetats, l’obertura dels seus centres al migdia o la seva targeta de compres. Comença l’etapa d’expansió: el setembre de 1962 s’inaugura el primer dels seus centres a Catalunya, el de Plaça Catalunya; el 1966 va obrir el seu segon edifici al madrileny carrer Goya; el 1968, a Sevilla; el 1969, Bilbao i de nou Madrid, llista que s’amplia en els 70, amb el naixement de Viatges El Corte Inglés i amb l’obertura de nous centres: (el 1971, obria centre a València; el 1973 a Múrcia; el 1974, el segon a Barcelona i un altre a Madrid i el 1975, Vigo).

Els 80, la dècada de la moguda, una de les etapes més creatives i importants d’Espanya també influeix en la manera de ser d’El Corte Inglés i en la seva manera de dirigir-se a la societat, especialment cap als més joves.

En els dos grans esdeveniments viscuts dels 90 també té la seva participació aquesta cadena de grans magatzems: Expo de Sevilla i els Jocs Olímpics de Barcelona. Són els anys en què rostres molt famosos de la televisió, la ràdio, l’esport i la moda protagonitzen els famosos anuncis d’El Corte Inglés.

banner_dental

Sigues el primer a opinar

Deixa un comentari

La vostra adreça de correu no serà publicada


*