La Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura impulsa la definició dels nivells de competència en llengua de signes catalana (LSC). d’acord amb el Marc europeu comú de referència per a les llengües: aprendre, ensenyar, avaluar (MECR). Aquest pla permetrà disposar d’una descripció de cadascun dels sis nivells de competència que estableix el MECR, que seran la base per organitzar i mesurar l’aprenentatge i l’avaluació dels coneixements generals de la LSC.
Aquest pla s’estructura en dos nivells. Un primer nivell amb un equip de treball integrat per lingüistes universitaris especialistes en llengua de signes catalana i especialistes en el MECR, i en què també hi haurà persones sordes signants. Els treballs d’aquest equip seran supervisats, en un segon nivell, per una comissió integrada per representants de la comunitat signant en LSC, a través de la Federació de Persones Sordes de Catalunya (FESOCA), de l’àmbit acadèmic i universitari i de la mateixa Direcció General de Política Lingüística, que n’haurà de validar els resultats.
Pel que fa al desenvolupament temporal, el pla preveu una primera fase d’adaptació dels descriptors del MECR. En una segona fase, es treballarà en l’elaboració dels programes i les programacions, i d’una manera exhaustiva es descriurà per a cada nivell, des de l’A1 fins al C2, el que han d’aprendre a fer els aprenents per comunicar-se de manera efectiva. També es definiran els objectius curriculars i didàctics per a cada competència. S’ha previst començar pels nivells B1 i C1, d’acord amb les necessitats de l’àmbit professional. Es preveu que el 2019 es pugui disposar del primer nivell de LSC definit d’acord amb el MECR, concretament el B1.