El conseller Comín anuncia un increment de les tarifes del transport sanitari del 4,6%

antoni comín conseller salut
Antoni Comín, conseller de Salut // Foto: gencat

El conseller de Salut, Antoni Comín, ha anunciat que el Servei Català de la Salut incrementarà el 2018 les tarifes del transport sanitari, de manera que implicarà un creixement consolidat d’aquestes del 4,6% respecte les del 2016. L’increment permetrà la recuperació de les condicions laborals dels treballadors de l’any 2012, tal i com ja s’havia fet amb la resta del sector sanitari concertat. Aquest és un dels acords als quals s’ha arribat en el marc d’una reunió que ha tingut lloc avui amb els representants dels empleats i de la patronal del transport sanitari i que ha permès desconvocar una vaga del transport sanitari prevista a tot Catalunya per l’onze de setembre.

El conseller també ha subratllat que el Departament de Salut ha complert amb el seu “compromís d’inspeccionar de manera permanent totes les empreses adjudicatàries per assegurar-se que compleixen les clàusules dels plecs de condicions del concurs”. En concret, a l’inici del contracte, a través d’una empresa externa acreditada, el SEM va realitzar una auditoria global de tots els vehicles i bases assistencials. A més, el SEM realitza revisions periòdiques de manera ordinària que, des de l’inici del nou contracte, han permès auditar a 79 vehicles del transport urgent i 51 del no urgent, així com 28 bases assistencials. En aquest sentit, el 83% de les 210 bases assistencials compleixen tots els requisits que marca el contracte i en la resta s’estan treballant en les millores dels incompliments que són secundaris i menors.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Pel que fa a les sancions, des de l’inici del nou contracte, s’han incoat 138 expedients sancionadors, 56 durant aquest any, que han suposat multes amb un import global de 794.948 euros a les empreses adjudicatàries. “Quan vaig entrar com a conseller ja em vaig trobar el concurs fet i el que hem fet és garantir que les empreses licitadores compleixin les condicions dels plecs”, ha reiterat Comín.

El conseller també ha destacat que el model del SEM “és una enveja a nivell internacional en una part molt important del país, com s’ha demostrat en la gestió dels atemptats de Barcelona i Cambrils”.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES