Dijous, 13 febrer 2025
IniciEDUCACIÓ INCLUSIVACOCEMFE clausura el projecte INCLUDL Schools per a la creació d'una Europa...

COCEMFE clausura el projecte INCLUDL Schools per a la creació d’una Europa més inclusiva per a tot l’alumnat

Ha celebrat a Madrid el tancament i la presentació de resultats del projecte "Promoting inclusive schools in Europe through Universal Design for Learning and Service-Learning" (INCLUDL-Schools), en el marc de la jornada "Esdeveniment Multiplicador INCLUDL Schools"

jornada cocemfe includl schools
Un moment de la jornada de presentació dels resultats del projecte // Foto: COCEMFE

La Confederació Espanyola de Persones amb Discapacitat Física i Orgànica (COCEMFE) ha celebrat a Madrid el tancament i la presentació de resultats del projecte “Promoting inclusive schools in Europe through Universal Design for Learning and Service-Learning” (INCLUDL-Schools), en el marc de la jornada “Esdeveniment Multiplicador INCLUDL Schools”.

INCLUDL Schools, una iniciativa coordinada per COCEMFE i finançada pel programa Erasmus+ de la Unió Europea, ha tingut com a objectiu principal contribuir a la creació d’una Europa més inclusiva per a tot l’alumnat. El projecte, que ha tingut una durada de dos anys (de 2022 a 2024), ha comptat amb la participació de set entitats europees, algunes de les quals van estar presents en l’esdeveniment de clausura.

Un acte inaugural amb missatges contundents

L’acte va ser inaugurat per Anxo Queiruga, president de COCEMFE, qui va destacar que el projecte INCLUDL Schools representa “un esforç col·lectiu per transformar les nostres escoles i comunitats educatives en espais on tots els estudiants puguin aprendre i créixer en igualtat de condicions”. Queiruga va afegir que “la inclusió no és només un objectiu, sinó un principi fonamental que ha de guiar totes les nostres accions i decisions” i va subratllar que “l’educació o és inclusiva, o no és educació”.

L’esdeveniment va comptar amb una ponència marc a càrrec de María Campo, de la Comissió Europea, i Jorge Bolaños, del Servei Espanyol per a la Internacionalització de l’Educació (SEPIE), que van analitzar el paper de l’Any Europeu de les Competències en el desenvolupament i la promoció d’accions i programes europeus com INCLUDL Schools, essencials per a la construcció de societats més inclusives.

A més, es van presentar diverses eines i recursos creats en el marc del projecte INCLUDL Schools:

  • Guia de bones pràctiques per a la inclusió: Un document que recull els resultats de la implementació de metodologies inclusives a quatre centres educatius d’Espanya, Letònia, Turquia, Polònia i Grècia.
  • Recopilatori d’eines TIC d’alt valor per a la inclusió: Un recurs que ofereix al professorat i a les escoles materials per impulsar la inclusió a les aules.
  • App INCLUDL Schools: Una aplicació amigable i fàcil d’usar que facilita als equips docents el disseny de propostes didàctiques inclusives basades en els principis del Disseny Universal per a l’Aprenentatge (DUA), amb punts de control i activitats per a la implementació d’una educació inclusiva.

INCLUDL Schools: un exemple de bones pràctiques

Beatriz Martínez, tècnica de Projectes i Innovació Social de COCEMFE, va presentar les eines i va destacar que el treball realitzat en el projecte INCLUDL Schools és un exemple de bones pràctiques tant en el procés com en els resultats: “Gràcies a la col·laboració, la cooperació, la interdisciplinarietat i la diversitat de l’equip, s’han aconseguit uns resultats que van més enllà del que es plantejava inicialment i que serveixen d’eines claus i inspiradores per a que qualsevol centre educatiu europeu pugui implementar pràctiques inclusives que beneficiïn tot l’alumnat, especialment l’alumnat amb discapacitat”.

Aquesta iniciativa s’alinea amb les activitats que duu a terme COCEMFE per garantir el compliment de l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible número 4 de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides, que destaca la importància de garantir una educació inclusiva, gratuïta i de qualitat és el primer pas per aconseguir la plena inclusió i participació activa a la societat de les persones amb discapacitat.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES