Dijous, 13 febrer 2025
IniciEDUCACIÓ INCLUSIVACERMI reclama més suport als estudiants amb discapacitat en les beques universitàries

CERMI reclama més suport als estudiants amb discapacitat en les beques universitàries

La organització demana al Ministeri d'Educació mesures específiques per compensar els desavantatges d'aquest col·lectiu i garantir una educació inclusiva i equitativa

CERMI reclama més suport als estudiants amb discapacitat en les beques universitàries
Imatge de la reclamació de suport a les beques universitàries // Foto: CERMI

El Comitè Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (CERMI) ha sol·licitat al Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports que s’implementin mesures més específiques per donar suport als estudiants amb discapacitat en la convocatòria de beques universitàries per al curs 2024-2025.

A través d’un document presentat en el marc de la consulta pública sobre el projecte de Reial Decret que estableix els criteris per a la concessió de beques, el CERMI ha plantejat una sèrie de propostes amb l’objectiu de garantir una educació inclusiva i equitativa per a tot l’alumnat amb discapacitat.

Entre les principals demandes del CERMI es troben:

  • Ampliar l’accés a les beques: El CERMI sol·licita que s’ampliï l’accés a les beques a tots els estudiants amb discapacitat igual o superior al 33%, i no només a aquells amb un grau de discapacitat superior al 65%, com s’estableix actualment.
  • Compensar desavantatges: Es proposa establir mesures específiques per compensar els desavantatges que afronten els estudiants amb discapacitat en els seus estudis universitaris, com la fixació d’una minoració en el nombre de crèdits.
  • Extendre les ajudes: El CERMI planteja la necessitat d’extendre les ajudes als estudiants de primer cicle d’Infantil amb necessitats educatives especials.
  • Revisar les deduccions de la renda familiar: La organització considera que és necessari revisar a l’alça les deduccions de la renda familiar per facilitar l’accés a les beques a un major nombre d’estudiants amb discapacitat.

El CERMI ha destacat que, tot i que es valora la reducció del grau de discapacitat necessari per accedir a les beques, del 33% al 25%, implementada l’any passat, aquesta mesura resulta insuficient. Per això, proposa que es consideri com a criteri d’accés el tenir la consideració d’estudiant amb necessitats educatives especials.

En definitiva, el CERMI espera que aquestes propostes siguin tingudes en compte pel Ministeri d’Educació per garantir que tots els estudiants amb discapacitat puguin accedir a una educació superior en igualtat de condicions.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES