Com cada any, el 8 de març se celebra el Dia Internacional de la Dona, un dia que serveix per recordar-nos que encara no hem aconseguit la igualtat efectiva entre dones i homes i que hem de seguir lluitant per aconseguir-la.
Les dones a nivell global pateixen cada dia discriminacions, molts tipus de violències, bretxa salarial, digital, micromasclismes, etc. És una obligació per a nosaltres com a entitat en pro dels drets de les persones, reivindicar la igualtat real entre dones i homes, ja que totes les persones tenim els mateixos drets.
A més, hi ha la discriminació transversal, que és la suma de diferents discriminacions, les dones implantades coclears són víctimes d’aquest masclisme, ja que a més de ser dones, pateixen diversitat funcional auditiva. Per aquest motiu, ens sembla molt necessari visualitzar-nos en aquesta data tan assenyalada com a col·lectiu.
Aquest any amb la situació sanitària a moltes no ens serà possible omplir els carrers i places, però podem fer-nos sentir des dels nostres balcons, en les nostres xarxes, decorant les façanes de les nostres cases, etc. Federación AICE llança un vídeo amb la idea de mobilitzar especialment a les dones implantades coclears, però no només, a celebrar i fer-se sentir aquest any d’una forma segura i inclusiva.
Aquí podeu veure el vídeo que hem preparat amb tot el nostre afecte i amb l’esperança de fer-nos veure davant la societat com a dones fortes i apoderades malgrat totes les discriminacions que puguin recaure sobre nosaltres.
Federación AICE