Carta a Pere Aragonès, President de la Generalitat de Catalunya

sergi moncunill carta al president de la generalitat
Sergi Moncunill // Foto: (Imatge cedida)

Molt Honorable Senyor,

Li escric aquesta carta en nom propi, Sergi Moncunill, per l’Acord de Govern-PSC sobre l’aprovació de Pressupostos Generalitat 2023. Considero que aquest Acord no és suficient pel col·lectiu de les persones amb DisCapacitat intel·lectual, i per això lamento la falta de recursos al sector.

L’increment del 4% de les tarifes no és suficient. Volem impulsar un nou increment del 10% amb efectes des de l’1 de gener de 2023 a tot el sector social, especialment orientat a la millora retributiva i de condicions laborals dels professionals del sector.

També s’hauria de reduir el temps d’espera per a la valoració del grau de dependència i discapacitat en un 50% a finals del 2023. El col·lectiu de les persones amb DisCapacitat intel·lectual volem accelerar el temps d’espera de la valoració de grau de la dependència amb 50% i en un termini de 6 mesos i amb un màxim de 3 anys. S’hauria d’accelerar encara més.

El tema laboral del col·lectiu de persones amb DisCapacitat intel·lectual, s’ha de treballar profundament. Només una de cada cinc persones amb DisCapacitat té feina. També m’agradaria parlar de la Funció Pública, que és compleixi el 2% a la tarifa de persones amb DisCapacitat i s’incrementi fins al 4% com és va establir.

Estem contents ja que s’han incrementat les partides destinades al desplegament del Pacte contra la segregació escolar i l’escola inclusiva.

També durant aquest 2023 que hi hagi 2.000 places residencials i centres de dia per a persones dependents, que siguin per DisCapacitat intel·lectual, salut mental o d’iniciativa pública. Però no són suficients.

El món de la DisCapacitat intel·lectual està en un procés de transformació dels principis i orientacions de la Convenció dels Drets de les Persones amb DisCapacitat Intel·lectual, fugint del paternalisme i apostant perquè les persones amb DisCapacitat intel·lectual prenguin les seves pròpies decisions.

Resto a la seva disposició.

Sergi Moncunill

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Sergi Moncunill
Sergi Moncunill
Tinc 35 anys. Sóc de Valls. Vaig cursar a l'Inserlab de la URV i treballava a Aprodisca. Acabo d'aprovar unes oposicions de l'Estat. Tinc una discapacitat intel·lectual. Sóc un activista del sector

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES