Campanya d’ASPID per conscienciar els joves de l’Alt Urgell sobre prevenció en accidents de trànsit

Sota el nom “Posar el fre” oferirà diferents xerrades a estudiants d’ESO

ASPID, a banda de treballar per afavorir la qualitat de vida de les persones, especialment aquelles amb discapacitat i/o en situació de vulnerabilitat, també desenvolupa accions de sensibilització i d’educació en valors amb impacte als més joves permet aconseguir canvis importants i duradors en la nostra societat.

FREEFORMSTYLE-600X300

Aquest és el cas del projecte “A l’Alt Urgell posem el fre”, un programa de prevenció de l’accidentalitat en el trànsit adreçat als joves de 15 a 18 anys estudiants d’ESO o cicles formatius de la comarca de l’Alt Urgell, que l’entitat acaba de posar en marxa.

banner_300x200_entrenuvols

La proposta té com a objectiu sensibilitzar els joves amb la finalitat que desenvolupin comportaments responsables, adoptin actituds de prudència i prenguin les mesures de seguretat necessàries en conduir un vehicle de motor i en practicar activitats esportives o de lleure que comportin un risc.

La campanya consisteix en diferents sessions de sensibilització i xerrades en centres d’ESO i cicles formatius de la comarca, que comptaran amb testimonis d’ASPID que han  patit alguna experiència personal en aquest sentit, i que a la vegada exposaran quines són les principals causes d’accidentalitat i com es poden evitar.

Les primeres xerrades tindran lloc el 29 d’abril, a l’Institut La Salle i a la Unitat d’Escolarització Compartida i al Programa de Formació i Inserció, i el 2 de maig, a l’Institut La Valira.

Segons dades de la Generalitat de Catalunya, l’any 2017 es van produir un total de 220 accidents mortals i/o greus, en els quals 248 persones van perdre la vida i 1.742 van resultar ferides de gravetat. A la comarca de l'Alt Urgell, hi va haver en aquest període 112 accidents amb un resultat de 3 morts i 16 ferits greus.

banner_dental

Sigues el primer a opinar

Deixa un comentari

La vostra adreça de correu no serà publicada


*