Blanes acull el Campionat d’Espanya de Bàsquet FEDDI amb el suport de la Fundació ASPRONIS

La Ciutat Esportiva de Blanes és l'escenari, des d'ahir a la tarda, del Campionat d'Espanya de Bàsquet FEDDI 2025. El Club Esportiu El Vilar de la Fundació ASPRONIS, amb el suport de l'Ajuntament de Blanes, organitza la competició pel seu 30è aniversari

Blanes acull el Campionat d'Espanya de Bàsquet FEDDI amb el suport de la Fundació ASPRONIS
Roda de premsa de presentació del Campionat d’Espanya de Bàsquet FEDDI 2025 // Foto: Fundació ASPRONIS

La Ciutat Esportiva de Blanes es va convertir ahir en el centre del bàsquet per a persones amb discapacitat intel·lectual amb l’inici del Campionat d’España de Bàsquet FEDDI 2025. Aquesta competició estatal d’alt nivell servirà com a preparació crucial per als esportistes de la selecció nacional, que tornaran a competir a nivell internacional al Mundial de Kazakhstan després de 25 anys d’absència.

La celebració d’aquest campionat a Blanes és una iniciativa del Club Esportiu El Vilar de la Fundació ASPRONIS, que commemora el seu 30è aniversari. L’entitat va sol·licitar la celebració d’aquest esdeveniment a la Federación Española de Deportes para personas con Discapacidad Intelectual (FEDDI), comptant amb l’acord i totes les facilitats per part de l’Ajuntament de Blanes, que ha cedit les instal·lacions de la Ciutat Esportiva per a la competició.

La presentació oficial del Campionat va tenir lloc ahir al migdia a la Sala de Plens de l’Ajuntament de Blanes, amb la presència de l’alcalde de Blanes, Jordi Hernández, la regidora d’Esports, Mònica Rabassa, el president del Club Esportiu El Vilar (ASPRONIS), Xavier Manresa, el director tècnic del Club Bàsquet Blanes, Simon Pérez Miralpeix, i l’adjunt de la directiva tècnica de la FEDDI, Ángel Cumplido.

El Club Esportiu El Vilar participarà al campionat amb dos equips, un femení i un de masculí. Els partits es disputaran dijous a les 16h i 17h, divendres a les 9h i a les 16.55h, i dissabte a les 11’30h i 17’50h. En cas de classificació, la competició continuarà diumenge. Les finals es jugaran el diumenge 18, a les 11h la femenina i a les 12h la masculina, amb el lliurament de premis previst per a les 13h.

A més de ser l’impulsor principal, la Fundació ASPRONIS ha jugat un paper clau en la logística del campionat, gestionant l’oferta d’allotjament a Blanes per als 24 equips participants. Aquests equips provenen de 8 comunitats autònomes: Madrid, Comunitat Valenciana, Astúries, Illes Canàries, Múrcia, Toledo i Burgos, a més de dos clubs catalans, sumant un total de 237 persones assistents. ASPRONIS també aportarà voluntariat per donar suport als esportistes de tots els equips en tot moment, facilitant el bon funcionament de la competició i promovent la seva inclusió.

La Fundació ASPRONIS també ha preparat un welcome pack per als esportistes i equips tècnics que inclou bidons d’aigua reutilitzables, en col·laboració amb l’àrea d’esports per fomentar la hidratació i la sostenibilitat. A més, lliurarà trofeus de record per a tots els equips, elaborats en ceràmica per persones amb discapacitat intel·lectual del seu centre ocupacional. Finalment, ha aconseguit la col·laboració de Supermercats Consum per a la provisió de fruita fresca, promovent així una alimentació saludable entre els participants durant el Campionat.

Secció patrocinada per
logo-fcedf
- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES