7.7 C
Barcelona
Diumenge, 17 gener 2021
Inici Entitats ASPID reforça el suport terapèutic i emocional a les persones amb discapacitat

ASPID reforça el suport terapèutic i emocional a les persones amb discapacitat

aspid suport terapeutic emocional
Videoconferència dels tècnics de l’entitat // Foto: ASPID

ASPID ha potenciat nous protocols, mètodes i pràctiques per adaptar l’atenció als usuaris dels diferents serveis (Neurolleida, Centre de Dia, Orientació i Intermediació Laboral) seguint les preceptives normatives i sense posar en risc la seva salut. 

Això ha representat un triple esforç d’implementació d’aquests serveis via online, formació en les noves TIC i suport emocional davant els handicaps i la incertesa del col·lectiu afectat sobre la resolució de l’actual crisi sanitària. En total, ASPID segueix atenent en data d’avui 565 usuaris.

Per exemple els serveis de rehabilitació funcional de NeuroLleida ha aplicat els tractaments individuals per via online/digital, especialment els referents a neuropsicologia, logopèdia i psicologia. A més, ASPID ha creat un banc de recursos digitals on els pacients i les famílies poden accedir a vídeos amb activitats i recomanacions que els permeten mantenir les seves capacitats cognitives i físiques.

ARC Soluciones publi

D’altra banda, Neurolleida posa en marxa aquesta setmana una nova modalitat experimental per a grups de tractament online. Concretament, grups reduïts de 4 o 5 persones afectades per demència rebran atenció a través de videotrucades (dues setmanals) en sessions conduïdes per professionals de neuropsicologia i teràpia ocupacional.

Pel que fa a les 40 persones amb gran discapacitat física i les seves famílies ateses al Centre de dia Candi Villafañe, que es manté tancat des del inici de l’estat d’alarma, s’ha establert un nou protocol amb seguiment telefònic per acompanyar-los emocionalment, atendre dubtes i fer un seguiment del seu estat de salut.

Respecte als Serveis d’Orientació i Intermediació Laboral d’ASPID, que atén actualment 365 persones, de les quals 275 amb discapacitat i 90 en risc d’exclusió social, l’entitat ha readaptat el seu modus operandi i continua fent seguiment, assistència i suport telemàtics, així com accions d’intermediació laboral i gestió de candidatures.

L’entitat ha potenciat l’orientació, assessorament i suport als usuaris en la gestió de diferents tràmits relacionats amb el COVID19 com són els d’accés a l’aplicació “La meva salut”, consultes sobre serveis socials, alta com a demandant d’ocupació, accés a un ERTO, suport per inscriure’s a formació de millora de l’ocupabilitat online (ACTIC, Català, etc.).

Els canals d’atenció s’han adaptat a la conjuntura actual i en molts dels casos la gestió es fa per mitjà del telèfon, el correu electrònic i altres eines com el whatsapp, les videotrucades per skype i el zoom, entre altres.

Subscriu-te a la Newsletter

OFERTA 25% de descompte fins el 31 de gener

Rebràs al teu correu tota la informació sobre la discapacitat per només 11,99 € l'any.

Redacció/Fonts
Redacció/Fonts
diari de la Discapacitat / El digital de la diversitat funcional a Catalunya

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Publicitat-

ÚLTIMES NOTÍCIES