ASPAYM impulsa set programes per millorar la vida de persones amb discapacitat el 2025

La Federació Nacional ASPAYM, amb el suport del Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030, coordina iniciatives a tot el territori amb entitats com ASPAYM Principat d'Astúries, ASPAYM Catalunya i la Fundació del Lesionat Medular, entre d'altres

ASPAYM impulsa set programes per millorar la vida de persones amb discapacitat el 2025
Una de les xerrades sobre la guia ‘Cuida-te’ // Foto: ASPAYM

Aquest 2025, la Federació Nacional ASPAYM posa en marxa un conjunt de programes amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida de les persones amb lesió medul·lar i altres discapacitats físiques. Aquestes iniciatives es duen a terme gràcies a una subvenció del Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 i compten amb la col·laboració de diverses entitats ASPAYM presents a tot l’estat, com ara ASPAYM Principat d’Astúries, ASPAYM Catalunya, ASPAYM Comunitat Valenciana, ASPAYM Còrdova, ASPAYM Conca, ASPAYM Galícia, ASPAYM Granada, ASPAYM Jaén, ASPAYM Madrid, ASPAYM Màlaga, ASPAYM Toledo, Federació ASPAYM Andalusia, Fundació ASPAYM Castella i Lleó i Fundació del Lesionat Medular.

Una de les novetats destacades d’aquest any és la iniciativa “Coneixent els meus drets i recursos”, que se centra en les necessitats no ateses de les persones amb discapacitat, especialment aquelles que es troben en situacions de major vulnerabilitat. En l’àmbit de l’enfortiment associatiu, el programa ASPAYM 360º continuarà treballant en la capacitació dels òrgans directius de les diferents entitats.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Un any més, l’Escola de Pacients oferirà tallers formatius impartits per professionals i persones amb lesió medul·lar, abordant aspectes clau sobre les cures i la realitat d’aquesta discapacitat física per a altres persones que es troben en la mateixa situació. També es manté l’Ecosistema Formatiu Virtual, liderat per la Fundació ASPAYM Castella i Lleó, que en la seva tercera edició incorpora un nou nivell d’aprenentatge expert per a professionals i persones amb discapacitat.

Una altra novetat important per al 2025 és la iniciativa centrada en la “Rehabilitació física i prevenció de situacions de dependència en persones amb lesió medul·lar”, que posa en relleu la feina dels professionals de la fisioteràpia en diverses seus d’ASPAYM. Després de l’èxit de l’any passat, torna “Cuida’t 2.0”, una segona edició que se centra en recursos, eines i recomanacions per a les persones cuidadores. Finalment, una altra novetat per a aquest any és el desenvolupament d’una estratègia de Transició a la vida independent a través d’una anàlisi per conèixer en profunditat les necessitats, els perfils predominants i les principals demandes de les persones associades a les entitats d’ASPAYM.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES