L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) va presentar dimecres un nou model de marquesina per al Bus Metropolità, que entre altres aspectes, millora l’accessibilitat, eliminant els obstacles a la zona davantera i oferint un accés més còmode per a tothom, a part de complir amb les normatives d’accessibilitat.
L’AMB instal·larà progressivament 260 noves marquesines en el període 2022-2027. Aquestes actuacions, que tenen com a objectiu continuar millorant el servei de Bus Metropolità, formen part de les mesures del Pla metropolità de mobilitat urbana 2019-2024 (PMMU 2019-2024). Actualment, a l’àrea metropolitana de Barcelona hi ha més de 1.200 marquesines.
A més de la millora de l’accessibilitat, el nou model de marquesina també millora altres aspectes com la visibilitat i seguretat; l’element identificador de la parada; la sostenibilitat; la seva flexibilitat o la millora de la informació estàtica i d’informació dinàmica.
La presentació va tenir lloc conjuntament amb l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet, en un acte al que van assistir el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Antoni Poveda, i l’alcaldessa de l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet, Núria Parlon.
Antoni Poveda, va explicar que “la millora de l’experiència d’accés al transport públic i del temps d’espera a la parada són elements fonamentals per seguir potenciant-ne l’ús. Amb aquestes noves marquesines, 100 % AMB, fem un pas més per millorar l’accessibilitat, la seguretat i la comoditat de l’usuari del Bus Metropolità, un dels eixos vertebradors del transport públic de la metròpolis de Barcelona“,
Per la seva part, l’alcaldessa, Núria Parlon, va dir que “la complicitat, l’aposta per la millora del transport públic i el treball conjunt que portem a terme l’AMB i l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet han donat molt bon resultat en els darrers anys. Avui fem un pas més en l’esforç conjunt perquè les parades siguin més segures, confortables i accessibles“.