Alumnes sords i familiars es concentren per reivindicar igualtat en el seu accés a l’educació

Mes de 300 persones es planten davant el Departament d’Ensenyament

alumnes-sords-concentracio-igualtat-educacio
Concentració davant el Departament d’Ensenyament // Foto: FESOCA

Més de 300 persones, entre nens i joves sords, alumnes de diferents instituts que cursen ESO, batxillerat o cicles formatius, i companys, professors, intèrprets i familiars, es van congregar ahir davant el Departament d’Ensenyament de la Generalitat per reivindicar igualtat d’oportunitats per l’alumnat sord.

Aprofitant aquesta acció reinvindicativa, Marian González de la Plataforma Volem Signar i Escoltar, organització que denuncia que la situació d’aquests alumnes es cada cop més precària va manifestar que “Avui els nostres fills no van a classe per exigir que es respectin els seus drets”. “Fins l’any passat”, va continuar, “a l’alumnat sord se li adjudicaven 15 hores de les 28 hores lectives d’interpretació a l’aula i la resta d’hores havien de decidir si seguien les classes sense intèrpret o les deixaven per al següent curs”.

Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Aquesta situació és clarament discriminatòria per aquesta plataforma que gràcies a les pressions de CREDAC, de la pròpia plataforma i de FESOCA “havia millorat un mica en els darrers mesos” va assegurar González, que va afegir que “vam aconseguir que aquestes hores s’ampliessin en un 10%, i sense previ avís, el departament d’Ensenyament ha decidit tornar a reduir-les”.

Per la seva banda, el president de la Federació de Persones Sordes de Catalunya (FESOCA), Antonio Martínez, va qualificar aquesta actuació com “un incompliment de la Llei 17/2010 de la Llengua de Signes Catalana”, i va instar a l’administració educativa de Catalunya a prestar atenció a aquesta problemàtica, que tot i les contínues protestes i denuncies de l’alumnat sord, segueix produint-se any rere any. Per Martínez “la solució passa per posar els mitjans necessaris per garantir aquest dret fonamental i bàsic que és l’accessibilitat, com en aquest cas són els intèrprets de la llengua de signes catalana en la totalitat de les hores lectives”.

BANER_300X250

En aquest sentit, la presidenta de la Confederació Estatal de Persones Sordes (CNSE), Concha Díaz, va fer menció dels articles 7 i 8 de la Llei 27/2007 per la que es reconeixen les llengües de signes espanyoles, en les que es recull expressament que els estudiants sords poden sol·licitar i disposar dels recursos necessaris, entre ells els intèrprets de llegua de signes, tant en la formació reglada com no reglada.

Per això va recordar que “per llei les famílies i els joves sords tenen dret d’escollir el bilingüisme: educació oral i en llengua de signes, una opció que no existeix en la majoria de les comunitats autònomes”.

Per a la presidenta de la CNSE és “inacceptable” que qüestions pressupostàries condemnin a aquest col·lectiu a “l’exclusió educativa i al fracàs i abandonament escolar”. “Les necessitats de l’alumnat sord han de ser ateses, i ha de fer-se ja, perquè estan en tot el seu dret de tenir les mateixes oportunitats que els seus companys oients i any rere any ens enfrontem a la mateixa situació”.

Sigues el primer a opinar

Deixa un comentari

La vostra adreça de correu no serà publicada


*