Alumnes del Grau en Disseny i del Grau en Enginyeria de Disseny Industrial d’Elisava estan desenvolupant un projecte pilot per fer més accessibles els bancs de les andanes del metro per a persones amb diversitat funcional i mobilitat reduïda.
Sota la direcció estratègica de la unitat d’innovació del Barcelona centre de Disseny (BcD), aquests alumnes han impulsat un projecte pilot de cocreació centrat en el disseny i la creació de reposabraços pels bancs de les andanes del metro de Barcelona per a Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).
Els reposabraços són el resultat d’un procés de cocreació, estan fabricats a partir dels tubs d’acer inoxidable d’autobusos retirats, i estan instal·lats les estacions de metro d’Universitat i la Sagrera.
La iniciativa, que parteix de l’àrea d’innovació de TMB, TMBinnova i el servei d’Accessibilitat, neix amb l’objectiu de crear un objecte per a fer les estacions de metro més accessibles per a les persones amb diversitat funcional i és una oportunitat per donar resposta al Reial decret estatal i nou decret d’accessibilitat de Catalunya (pendent de publicació), on es fixa l’obligatorietat d’instal·lació d’aquesta tipologia d’elements.
Es tracta d’un projecte impulsat per TMB, conjuntament amb el Barcelona centre de Disseny i Elisava com a agents experts del sector disseny.
Font: Institut Municipal de les Persones amb Discapacitat