Fins el 20 de març està obert el termini per sol·licitar les ajudes que ha convocat la Fundació La Marató de TV3 per fomentar la recerca científica d’excel·lència sobre aspectes etiològics, patogènics, clínics, terapèutics, epidemiològics, de salut pública i de serveis sanitaris, en l’àmbit de l’ictus i les lesions medul·lars i cerebrals traumàtiques.
Les bases de la convocatòria permeten sol·licitar ajuts per dos tipus de projectes:
– Projecte unitari. Aquell que té un sol investigador principal beneficiari.
– Projecte coordinat. Aquell que té diferents investigadors principals beneficiaris i, per tant, diferents subprojectes, que actuen representats per un dels beneficiaris i pel centre on desenvolupa la seva recerca, que serà l’interlocutor (investigador principal coordinador) amb la Fundació i canalitzarà amb aquesta les relacions corresponents.
Poden presentar sol·licituds, com a responsables de l’execució científica i tècnica dels projectes de recerca als quals es refereixen aquestes bases els investigadors que desenvolupin la seva tasca investigadora en centres públics o entitats sense ànim de lucre que disposin de la infraestructura necessària, que estiguin en possessió del títol de doctor, que acreditin una trajectòria d’excel·lència en recerca amb, com a mínim, cinc publicacions rellevants durant els últims cinc anys en el camp de l’ictus i les lesions medul·lars i cerebrals traumàtiques i que desenvolupin principalment la seva activitat en l’àmbit territorial previst pels estatuts de la Fundació.