
Les obres per adaptar l’estació de metro de Verdaguer a persones amb mobilitat reduïda comportaran restriccions importants al trànsit al carrer de Provença, a Barcelona, a partir del dilluns 12 de maig i fins a la tardor de 2026.
Els treballs impulsats pel Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica afectaran la calçada entre el passeig de Sant Joan i el carrer de Bailèn, que quedarà tallada completament a la circulació. El trànsit rodat es desviarà pel passeig de Sant Joan, mentre que els accessos als guals es faran pel carrer de Bailèn.
També es tancarà el carril bici de Provença, i els itineraris ciclistes s’hauran de desviar per l’avinguda Diagonal i el passeig de Sant Joan. Els primers dies, hi haurà informadors a peu de carrer, a càrrec de l’Ajuntament de Barcelona, per oferir suport a la ciutadania i als comerços afectats.
L’intercanviador de Verdaguer, situat al carrer de Provença i al passeig de Sant Joan, acull les línies L4 i L5 del metro i registra més de 18 milions de viatges anuals. Les obres actuals corresponen a la primera fase d’adaptació de l’estació de l’L4, amb un pressupost de 8,6 milions d’euros, finançats en part pels fons europeus FEDER.
Els treballs inclouen la instal·lació d’un ascensor entre el carrer i el vestíbul de l’L5, la col·locació de dos ascensors que connectin el vestíbul amb les andanes de l’L4, el recrescut de les andanes en direcció la Pau i Trinitat Nova i la substitució de les escales del passadís d’intercanvi per rampes.
La segona fase d’aquest projecte, actualment en redacció, preveu executar nous vestíbuls a les línies L4 i L5, completar la connexió amb les andanes de l’L5 i recrescut de les seves andanes. Aquestes actuacions tenen una valoració de 19 milions d’euros.
L’adaptació de la xarxa de metro de Barcelona avança cap al 100% d’accessibilitat. Actualment, 155 de les 163 estacions del metro ja estan adaptades, el que representa el 95% del total.
En aquesta línia, el Departament ha finalitzat recentment les obres d’adaptació de l’intercanviador d’Espanya (L1 i L3) i té en marxa, a més del projecte de Clot L1, les obres a Ciutadella | Vila Olímpica (L4) i la primera fase de Verdaguer (L4).
També està previst adaptar les estacions de Verdaguer (L5), plaça de Sants (L1 i L5) i Urquinaona (L1 i L4). Paral·lelament, es duen a terme millores d’accessibilitat a estacions ja adaptades com Sants Estació (connexió L5–tren), passeig de Gràcia (connexió L3–L4), la Pau (L4) i Catalunya (connexió L1–L3).
Secció patrocinada per
