Les obres de l’intercanviador de Plaça Espanya per millorar l’accessibilitat per a persones amb discapacitat comportaran afectacions a la mobilitat durant els propers mesos tant en el trànsit viari com en les línies L1 i L3 de metro i diverses línies de FGC.
Les obres consisteixen en l’adaptació a persones amb mobilitat reduïda d’aquest intercanviador, un dels més potents de la xarxa de transport públic de l’àrea metropolitana. Els treballs, tindran un termini d’execució de 42 mesos.
Les principals actuacions previstes són:
Estació L1
- Instal·lació d’un ascensor d’accés carrer – vestíbul, en la confluència de la plaça amb l’inici del carrer de Tarragona
- Construcció d’un vestíbul situat al costat centre comercial i implantació d’un ascensor directe a l’andana sentit Hospital de Bellvitge
- Substitució de l’actual passera metàl·lica de canvi d’andana per una de nova i instal·lació de dos nous ascensors a l’extrem de les andanes. Aquesta actuació comportarà una redistribució i una nova configuració de diversos espais de serveis tècnics i instal·lacions.
Estació L3
- Ampliació del vestíbul existent i instal·lació de dos nous ascensors: un del carrer (a l’avinguda del Paral·lel costat Besòs) a vestíbul i un de vestíbul a passadís de connexió amb l’L1
- Implantació de dos ascensors per connectar el nivell de vestíbul intermedi amb les andanes
Passadís de connexió L1-L3
- S’adapta el passadís entre les dues estacions de metro amb la supressió dels esglaons existents a ambdós extrems i la seva substitució per un sistema de rampes.
- Així mateix, quedaran adaptats tots els itineraris entre les estacions que conformen l’intercanviador: L1, L3 i FGC.
Obres a l’estació de metro Maragall
En paral·lel, continuen les obres de millora de l’accessibilitat a l’estació de metro de la L4, Maragall. Els treballs previs es van iniciar al mes de febrer i segueixen durant aquest estiu, executant la desviació de serveis. A principis de setembre s’entrarà a la primera fase de les obres, que tindran un elevat impacte a la mobilitat de la Ronda Guinardó. La finalització completa dels treballs està prevista pel maig de 2022.
Actualment, estan adaptades 146 de les 159 estacions existents a la xarxa de metro de l’àrea de Barcelona, una xifra que suposa un 92% del total.