El Consell d’Administració d’Aena ha aprovat la licitació del Servei d’Assistència a Persones amb Discapacitat o Mobilitat Reduïda, ‘Sin Barreras’, a 15 aeroports de la xarxa per un període de dos anys, prorrogable un any addicional, i un import total de 150.400.000 euros.
La licitació d’aquest servei es fa en quatre lots: el primer inclou l’Aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas; el segon engloba els aeroports de Palma de Mallorca, Eivissa i Menorca; el tercer, els de Màlaga-Costa del Sol, Sevilla, Alacant-Elx Miguel Hernández, València i Bilbao, i el quart afecta els aeroports de Tenerife Nord-Ciutat de La Llacuna, Tenerife Sud, Gran Canària, César Manrique-Lanzarote, La Palma i Fuerteventura.
Els lots són independents per presentar ofertes i adjudicació. D’aquesta manera, els licitadors podran presentar ofertes a cada lot, sense que hi hagi cap mena d’incompatibilitat entre els adjudicataris, segons ha detallat Aena aquest dilluns.
L’agrupació s’ha realitzat intentant homogeneïtzar, entre d’altres factors, la localització geogràfica de les instal·lacions, els imports i el volum d’assistències.
Així mateix, la companyia ha indicat que s’inclouen novetats perquè en els propers anys s’implantin noves tecnologies i equipament amb el propòsit de dotar de més independència i autonomia els passatgers, assegurant proporcionar l’atenció desitjada a cada moment, millorant així l’experiència en els aeroports.
El Servei d’Assistència a Persones amb Discapacitat o Mobilitat Reduïda, conegut també com ‘Sin Barreras’, és el millor valorat pels passatgers sobre la base de les enquestes que es realitzen de forma periòdica als aeroports de la xarxa d’Aena, amb una puntuació de 4,93 sobre un màxim de cinc. Ha estat també reconegut amb diversos premis nacionals i internacionals.
“En aquest sentit, el nou concurs té com a objectiu continuar oferint la màxima qualitat del servei. Per això, les empreses adjudicatàries hauran de complir requisits molt precisos quant a l’assistència oferta, els mitjans tècnics i humans necessaris, els temps de resposta, la formació del personal o l’atenció i el tracte perquè el passatger sigui atès de forma adequada”, va apuntar Aena.
En aquest punt, l’empresa pública va recordar que el 2022 va atendre més d’1,7 milions de passatgers amb discapacitat o mobilitat reduïda (PMR). Es tracta d’un servei que es presta de forma gratuïta, adreçat a persones la mobilitat de les quals estigui limitada per discapacitat física o mental (sensorial o de locomoció, permanent o temporal), per avançada edat o qualsevol causa de discapacitat que necessiti una atenció especial.
Des dels inicis del Servei, Aena ha col·laborat de manera permanent amb el Comitè Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (Cermi) amb l’objectiu d’oferir a tots els passatgers que ho necessitin un servei de màxima qualitat adaptat a les seves necessitats.
L’objectiu és ajudar el passatger durant el pas per l’aeroport en funció de les necessitats: bé únicament en punts concrets del procés (facturació, controls de seguretat, embarcament i desembarcament, etc.) o al llarg del tot el recorregut de sortides o arribades si cal.
Per a una assistència correcta, cal fer la sol·licitud almenys 48 hores abans de la sortida del vol, bé en fer la reserva o adquirir el bitllet a través d’un agent de viatges o una companyia aèria, bé a través del web o la app oficial d’Aena o del telèfon (+34) 91 321 10 00. És molt important especificar les necessitats del passatger.
A més, cal acudir a l’aeroport dues hores i mitja abans de la sortida del vol i avisar de l’arribada al taulell de facturació de l’aerolínia o als punts de trobada degudament senyalitzats tant dins com fora dels edificis terminals, on el personal del servei atendrà el passatger.
Secció patrocinada per