
Aena, juntament amb la Confederació Autisme Espanya, ha dissenyat una sèrie de materials de suport per a persones amb trastorn de l’espectre autista (TEA) que necessiten viatjar amb avió i que, per tant, han de transitar pels aeroports espanyols.
Aquests materials no només tenen com a destinataris únics les persones amb TEA, sinó també familiars i professionals que puguin contribuir a preparar la persona per viatjar.
Entre aquests materials, destaca un document amb informació per desplaçar-se pels aeroports i enfrontar-se a diferents situacions que es poden produir, explicant les opcions que hi ha en cada cas amb exemples pràctics i imatges que ajuden a fer més comprensible la informació.
Aena recorda l’existència de punts d’informació en què es pot demanar assessorament als aeròdroms, així com la importància de portar la targeta d’embarcament per poder volar.
Al costat dels dos documents informatius, que inclouen també els passos que s’han de fer per a la preparació al vol, Aena complementa els seus consells amb dos vídeos. Alhora, detalla que els nens i nenes amb TEA també tenen a la seva disposició l’aplicació mòbil “TEAcompany”.
Igualment, ressalta que els aeroports d’Aena ofereixen un servei d’assistència, anomenat ‘Sin Barreras’, per a totes aquelles persones la mobilitat de les quals estigui limitada per discapacitat (sensorial o de locomoció, permanent o temporal) per avançada edat o qualsevol causa de discapacitat que necessiti una atenció especial. Aquest servei s’ha de sol·licitar amb una antelació mínima de 48 hores abans del vol.
“Els aeroports es poden convertir en espais complexos per a persones amb TEA, que han de processar i manejar simultàniament molta informació i estimulació per als sentits, a més d’enfrontar-se a situacions desconegudes i de molta complexitat. Tot plegat suposa un gran esforç i malestar, cosa que pot complicar o impossibilitar que moltes persones amb TEA viatgin amb avió”, apunta Aena per posar en relleu la importància d’aquests materials.