
L’Associació Catalana de Recursos Assistencials (ACRA) ha publicat una enquesta realitzada a les famílies de les persones usuàries dels seus serveis, que aproven forma majoritària i significativa l’actuació realitzada per les residències durant la pandèmia de la COVID-19.
Els familiars puntuen amb un 8 sobre 10 la gestió del servei des de l’inici de la crisi sanitària, i amb un 8,1 sobre 10 l’atenció als usuaris durant aquests mesos. Per altra banda, els enquestats coincideixen de forma majoritària en situar a la Generalitat de Catalunya com a màxima responsable de la crisi sanitària.
La bona atenció rebuda, la implicació de tot el personal, la bona comunicació amb les residències i l’esforç realitzat per tots els professionals són alguns dels ítems que més destaquen els familiars respecte l’actuació de les residències. “Davant d’una crisi sanitària sense precedents hem donat la millor resposta i ara també sabem que aquesta resposta la comparteixen la gran majoria de familiars dels nostres centres”, explica Cinta Pascual, presidenta d’ACRA.
Han estat 734 les persones han respost l’enquesta, la majoria de les quals vinculades a residències, tot i que aquesta també s’ha dirigit a famílies de centres de dia, ajuda a domicili, centre sociosanitari, entre d’altres recursos per a la gent gran amb dependència.
Les famílies han puntuat amb un 7,7 sobre 10 el grau d’afectació al que s’han vist sotmesos els serveis, sent l’empitjorament de l’estat emocional dels usuaris la principal preocupació.
Per altra banda, les famílies critiquen la gestió de la Generalitat de Catalunya de la crisi sanitària. Concretament, el 80,7% atribueix a la sanitat pública la responsabilitat de la crisi sanitària, especialment pel que fa a les mesures restrictives i la seva afectació sobre la salut física i emocional de les persones grans. El 17% de les famílies consideren que s’han sentit abandonades per l’administració