
Segons informa Servimedia, la Secretaria d’Estat de Seguretat Social i Pensions ha reconegut que el simulador virtual de l’ingrés mínim vital (IMV) i el telèfon d’informació presenten carències d’accessibilitat universal.
Així ho ha explicat la Seguretat Social en un escrit com a resposta a una queixa plantejada pel Comitè Espanyol de Representants de les Persones amb Discapacitat (Cermi).
En la seva queixa, el Cermi denunciava “l’incompliment de les condicions bàsiques i necessàries d’accessibilitat universal” perquè el telèfon i la web de l’IMV poguessin ser utilitzats per tota la ciutadania “en condicions d’igualtat i no discriminació”.
La Seguretat Social ha atribuït aquestes carències a la “pressa” amb la que es va tenir que implantar l’IMV, un fet que va provocar que no es poguessin realitzar les comprovacions de qualitat prèvies a la posada en marxa del telèfon i la web, inclosa l’avaluació de l’accessibilitat universal, encara que “aquests processos han estat iniciats amb posterioritat a la seva implantació”.