
La Fundació MAP impulsa una programació d’actes gratuïts per commemorar el Dia de la Dona amb activitats obertes a la comunitat.
Aquest any, les activitats es distribuiran abans i després del 8 de març per evitar coincidir amb el Carnestoltes de Ripoll. La iniciativa, que va començar com una proposta interna, s’ha obert a tota la comunitat.
El programa s’iniciarà el dimecres 5 de març amb l’Espai Cuidem-nos, on s’oferiran serveis de manicura, relaxació, massatges facials i meditació. L’activitat tindrà lloc de 15.30 a 17.30h a La Sala del CAT Can Guetes.
El dijous 6 de març, a les 11.30h, es farà una sessió de Txi Kung al parc de la Devesa del Pla, impartida per Susana Sánchez, professora especialitzada.
El divendres 7 de març es llegirà el manifest del 8M en els equipaments diürns de la Fundació MAP, al taller del polígon Els Pintors i a Can Canarons. El text reivindica la situació de les més de 30.000 dones amb discapacitat intel·lectual de Catalunya, que pateixen una doble discriminació i tenen més dificultats d’accés a l’educació, ocupació i protecció davant abusos.
També els divendres 7 i 14 de març, a les 11h, es farà l’activitat de Lectura Escoltada a la Biblioteca Lambert Mata de Ripoll, amb la lectura de la novel·la Trampa de foc de Núria Martí Constans, adaptada en lectura fàcil.
La programació finalitzarà el dissabte 15 de març amb la xerrada “L’impossible només triga una mica més”, protagonitzada per les esportistes Fiona Pinar i Dalia Santiago, participants als Jocs Paralímpics de París 2024. L’acte serà a les 11.30h a la Biblioteca Lambert Mata de Ripoll.


