Manresa millora l’itinerari del riu Cardener per facilitar l’accés a persones amb mobilitat reduïda

L’Ajuntament renova camins, arbrat i mobiliari urbà amb una inversió de 45.591 euros per millorar l’accessibilitat i promoure l’ús públic del riu

Manresa millora l’itinerari del riu Cardener per facilitar l’accés a persones amb mobilitat reduïda
Passeig del riu Cardener // Foto: Ajuntament de Manresa

L’Ajuntament de Manresa ha completat una sèrie d’actuacions per millorar l’itinerari del riu Cardener en el tram comprès entre la plaça Mil·lenari i el sender cap a la Fàbrica Blanca. Aquestes intervencions han tingut com a objectiu principal optimitzar les condicions físiques del camí i l’accessibilitat per a vianants i ciclistes, així com facilitar que les persones amb mobilitat reduïda puguin gaudir plenament de la natura de l’Anella Verda, accedint al tram de riu més planer i proper al centre de la ciutat.

Les obres han inclòs la millora dels paviments, la renovació de l’arbrat i la instal·lació de nou mobiliari urbà en aquest sector de la façana sud de Manresa, punt d’entrada del Camí Ignasià i zona de pas de diversos itineraris de l’Anella Verda (M4, M8 i M9). Amb un cost total de 45.591 euros, aquests treballs han estat finançats amb fons europeus Next Generation dins el Pla estatal de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR).

Les intervencions han inclòs la reparació dels trams malmesos de l’escala de travesses de fusta a l’alçada del carrer de l’Apotecari, la substitució de dos pins amb instal·lació de reg per degoteig i la plantació de set plàtans, dos pins i un om. També s’ha millorat la pavimentació de tres rampes per facilitar l’accessibilitat en punts on abans hi havia desnivells pronunciats, especialment entre el camí de terra i la vorera de Sant Marc, així com a la parada de bus urbà situada sota la Reforma.

L’actuació s’ha completat amb la millora del paviment amb tot-u en un tram de 700 m², on sovint s’acumulava aigua, i la retirada de quatre bancs de fusta en mal estat. A més, s’han reubicat tres bancs de formigó i se n’han instal·lat tres de nous, dos de formigó i un altre fet de taulons de fusta amb estructura d’acer galvanitzat. Finalment, s’han netejat els grafits dels bancs de formigó existents i s’han instal·lat tres papereres noves.

Compliment del Pla Estratègic del Cardener

Aquesta millora de la façana sud de Manresa s’emmarca dins del Pla Estratègic del Cardener 2030, aprovat per l’Ajuntament de Manresa el 2021. El pla té com a objectius la conservació i l’augment de la biodiversitat i la connectivitat ecològica del riu, la millora de l’ús públic de la ribera i la difusió dels valors naturals i patrimonials de la zona. A més, suposa un pas més en les actuacions de millora desenvolupades en aquest entorn durant els darrers anys.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES