
El Club de Tir Olímpic de Barcelona serà l’amfitrió, del 2 al 4 de febrer, de la primera concentració de tecnificació de l’any pels millors tiradors cecs del nostre país. Durant tres dies, es durà a terme un entrenament intensiu amb sessions al matí i a la tarda. L’organització d’aquest esdeveniment recau a la Federació Espanyola d’Esports per a Cecs, i comptarà amb la participació d’Ager Solabarrieta i Maite Badiola, actuals campions mundials en aquesta disciplina, procedents del País Basc. A més, estaran presents les parelles malaguenyes Sonia Rivero i Silvia Martínez, i Manuel Encinas al costat d’Encarni Millán, sota la supervisió de l’entrenador Luciano Porta.
Aquesta concentració té com a objectiu perfeccionar les habilitats tècniques dels tiradors cecs de cara a la propera Copa del Món a l’Índia al març i al Campionat Europeu que tindrà lloc a Granada al juny.
Tir amb carabina
Pot semblar curiós parlar d’un esport de punteria per a persones amb discapacitat visual, però el tir olímpic ha aconseguit mantenir l’essència de l’esport, substituint únicament el sentit de la vista per l’oïda. En aquest esport, s’utilitza una carabina d’aire comprimit equipada amb una mira telescòpica especial. Aquesta mira telescòpica està connectada a un circuit electrònic que transforma la llum en so. Segons la intensitat de la llum sobre la diana, es generarà un to de major o menor intensitat. La mira telescòpica recull el reflex de la llum des de la diana, permetent al tirador «sentir» l’orientació sobre el blanc a través d’auriculars especials. Aquest sistema enginyós possibilita als esportistes cecs participar activament en el tir olímpic, demostrant que les barreres es poden superar amb tecnologia i dedicació.
Secció patrocinada per


