Entra en vigor la llei de transposició de la directiva de la UE en matèria d’accessibilitat en determinats productes i serveis

El Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) va publicar ahir la Llei 11/2023, del 8 de maig

llei transposició directiva ue accessibilitat productes serveis
La llei afecta al dia a dia de les persones amb discapacitat // Foto: Servimedia

El Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) va publicar ahir la Llei 11/2023, del 8 de maig, de transposició de Directives de la Unió Europea (UE) en matèria d’accessibilitat de determinats productes i serveis, migració de persones altament qualificades, tributària i digitalització d’actuacions notarials i registrals; i per la qual es modifica la Llei 12/2011, del 27 de maig, sobre responsabilitat civil per danys nuclears o produïts per materials radioactius.

Aquesta llei, que ha entrat en vigor avui, transposa a l’ordenament jurídic espanyol, entre d’altres, la Directiva (UE) 2019/882 del Parlament Europeu i del Consell de 17 d’abril del 2019 sobre els requisits d’accessibilitat dels productes i serveis, norma que cerca introduir exigències d’accessibilitat mínimes per a determinats béns, productes i serveis per assegurar la no discriminació de les persones amb discapacitat.

Durant la seva tramitació a les Corts, la llei ara va incorporar nombroses esmenes de millora resultat de propostes realitzades als grups parlamentaris pel Comitè Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (Cermi).

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Amb els seus suggeriments d’esmenes, la plataforma representativa global de la discapacitat pretenia reforçar i fer més exigents, en la transposició al Dret intern espanyol, els continguts de la Directiva (UE) 2029/882, ja que els Estats, respectant els mínims de la Norma europea la poden millorar dotant-la de prescripcions d’accessibilitat universal més intenses.

Entre les qüestions incloses a demanda del Cermi hi ha la prohibició dels espectacles públics, compresos els taurins, que denigren les persones amb discapacitat; la regulació legal dels Centres de Documentació i Investigació en Discapacitat i de Trastorns de l’Espectre de l’Autisme; l’ampliació del Fons Reina Letizia a qüestions d’accessibilitat universal; la incorporació de la Llengua de Signes Espanyola a la publicitat en suport audiovisual de l’Administració General de l’Estat o el mandat al Govern per reformar el reglament del Reial Patronat sobre Discapacitat per adaptar-lo a la Convenció Internacional sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat, entre altres avenços normatius.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

SERVIMEDIA
SERVIMEDIA
© SERVIMEDIA. Aquesta informació és propietat de Servimedia. Només pot ser difosa pels clients d'aquesta agència de notícies citant Servimedia com a autor o font. Tots els drets reservats. Queda prohibida la distribució i la comunicació pública per tercers mitjançant qualsevol via o suport.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES