Terrassa commemora la Setmana de l’Audició per fer visibles els recursos per facilitar una comunicació accessible

Posa en marxa una campanya per donar a conèixer els equipaments municipals equipats amb bucle magnètic

equipaments comunicacio accessible terrassa
Mapa dels equipaments municipals amb bucle magnètic // Foto: Ajuntament de Terrassa

L’Ajuntament de Terrassa commemora enguany per primer cop la Setmana de l’Audició, que té lloc entre el 25 de febrer, Dia Mundial de l’Implant Coclear, i el 3 de març,  Dia Mundial de l’Audició. Al llarg d’aquests dies tindran lloc diferents accions per fer visibles les persones amb discapacitat auditiva i els recursos existents per facilitar una comunicació més accessible. 

Entre d’altres, l’Ajuntament posa en marxa una campanya informativa per donar a conèixer els diferents equipaments municipals equipats amb bucle magnètic, uns aparells que redueixen el soroll de fons i milloren l’audició de les persones usuàries d’audiòfons o implant coclear. Hi ha col·lectius potencialment beneficiaris dels bucles magnètics, com ara les persones grans amb audiòfons, que no coneixen aquest recurs i no fan ús de les seves possibilitats.​ 

Terrassa compta amb una vintena d’espais municipals equipats amb bucle magnètic, els quals permeten  a la ciutadania amb discapacitat auditiva fer gestions a oficines d’atenció ciutadania, gaudir de la cultura a teatres i museus municipals, o informar-se i fer tràmits a diferents oficines i serveis.  A més, l’Ajuntament disposa d’un servei de préstec gratuït de bucles magnètics i amplificadors de so per cobrir necessitats de suport temporals a qualsevol espai i situació, com ara una reunió, una entrevista, una xerrada o una visita guiada.  

Per tal d’apropar aquests recursos a la ciutadania, l’Ajuntament ha elaborat un mapa amb pictogrames que difondrà, d’una banda, a través d’una campanya a les xarxes socials, i d’altra banda, a través de cartells a equipaments municipals i entitats.

A més de la campanya informativa, s’il·luminarà la façana de l’Ajuntament i el monument de la Dona, de color lila avui dia 25 de febrer (Dia Mundial de l’Implant Coclear), i de color vermell granat el dia 3 de març (Dia Mundial de l’Audició). 

1 de cada 4 persones perden audició amb l’edat

Segons dades de l’Institut Nacional d’Estadística, més d’1 milió de persones a Espanya tenen una discapacitat auditiva, de les quals el 97% es comunica de manera oral. A més, es calcula que 1 de cada 4 persones perden audició amb l’edat, tot i que moltes persones grans mai es diagnostiquen ni utilitzen cap solució d’accessibilitat per recuperar la qualitat de vida i la capacitat de comunicació.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES