
La Fiscalia General de l’Estat (FGE) i Plena Inclusió Espanya van subscriure dijous un acord amb mesures destinades a facilitar l’accés a la justícia de les persones amb discapacitat intel·lectual i garantir una justícia més accessible i comprensible per a tothom.
L’acord, amb una durada de 4 anys, el van materialitzar la fiscal general de l’Estat, Dolores Delgado, i el president de l’entitat que defensa els drets de les persones amb discapacitat intel·lectual i el desenvolupament a Espanya, Santiago López.
«L’acord signat per la Fiscalia General de l’Estat (FGE) i Plena Inclusió Espanya suposa un enorme avanç en la tasca d’adaptar els procediments judicials i aconseguir que siguin més accessibles i comprensibles per a les persones amb discapacitat intel·lectual», va dir López .
Per la seva part, Dolores Delgado, va manifestar que l’acord busca “un tracte homogeni, una justícia de major qualitat i més propera que atengui a les seves específiques necessitats durant el procés”.
Entre les línies de col·laboració que recull el conveni destaquen:
- La promoció d’accions que permetin que les persones amb discapacitat intel·lectual o de desenvolupament puguin comprendre els actes de tràmit, diligències, resolucions i escrits del ministeri fiscal que afecten els seus drets a través de la utilització de versions en lectura fàcil.
- L’elaboració de guies, protocols d’actuació i qualsevol altre tipus de materials i eines orientades a facilitar que els / les fiscals puguin exercir de manera efectiva les seves funcions en relació a les persones amb discapacitat intel·lectual o de desenvolupament.
- El suport als / les fiscals que així ho requereixin en el marc dels procediments en què intervinguin persones amb discapacitat intel·lectual o de desenvolupament, especialment en tot allò referit a ajustos de procediment que assegurin el dret d’accés a la justícia i facin cert el dret a la tutela judicial efectiva que a hores assisteix.

