
La nedadora catalana Núria Marqués ha aconseguit avui la seva segona medalla paralímpica als Jocs de Tòquio. En aquesta ocasió s’ha penjat la medalla de bronze en els 200 metres estils, prova a la que també ha participat la també catalana Sarai Gascón, que ha quedat en quarta posició.
Marquès, de 22 anys, va fer el tercer millor temps de les finalistes durant la jornada matinal al Centre Aquàtic de Tòquio (2’38 «79), només per darrere de la neozelandesa Sophie Pascoe (2’34» 55) i de la hongaresa Zsofia Konkoly (2’35 «16).
A la final, la nedadora barcelonina va acabar tercera el tram de papallona, per darrere de Pascoe i Konkoly, va avançar a l’hongaresa al mig hectòmetre d’esquena i va tornar al tercer lloc provisional en braça, que no va abandonar en l’estil lliure.
Marquès va fer un temps de 2’35 «64, mentre que Pascoe es va proclamar campiona paralímpica (2’32» 73) i Konkoly va nedar fins a la plata (2’33 «00) i va estar molt a prop d’aconseguir l’or. Sarai Gascón va fer un temps de (2’37 «62).

