
El proper mes d’octubre s’iniciarà un Postgrau sobre malaltia mental i alteracions de la conducta en persones amb discapacitat intel·lectual a la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, organitzat per la Fundació Althaia i AMPANS.
Aquest postgrau tindrà caràcter semipresencial i s’adreça a psicòlegs, pedagogs, metges, psiquiatres, mestres, educadors socials i els professionals que treballen en els recursos per a persones amb discapacitat intel·lectual com centres d’atenció primerenca, centres d’educació especial, educació integrada, centres ocupacionals, centres de dia, centres especials d’ocupació, residències o pisos tutelats i serveis de les xarxes de salut mental.
Amb aquesta nova formació específica, que s’emmarca en l’activitat de la Càtedra de Salut Mental UVic-UCC, es pretén cobrir un buit que existía per als professionals del sector de l’atenció a les persones amb discapacitat intel·lectual o malaltia mental amb trastorns de la conducta.
Es calcula que un terç de les persones amb malaltia mental i discapacitat intel·lectual presenten alteracions de la conducta. Això fa que sigui un dels principals reptes que han d’afrontar els professionals i els serveis que donen suport a aquestes persones.

