Teledeporte i RTVE Play retransmetran per primer cop en obert el Mundial de Bàsquet en Cadira de Rodes

Les seleccions espanyoles masculina i femenina competiran a Ottawa en un campionat històric que es podrà seguir per primer cop en obert

Teledeporte i RTVE Play retransmetran en obert el Mundial de Basquetbol en Cadira de Rodes
Pincho Ortega busca un company en una partit dels Jocs Paralímpics de París 2024 // Foto: CPE

Per primera vegada en la història, el Campionat del Món de Bàsquet en Cadira de Rodes es podrà seguir íntegrament en obert a través de RTVE Play i Teledeporte. Aquesta retransmissió serà possible gràcies a l’acord aconseguit entre el mitjà públic, la Federació Espanyola de Esports de Persones amb Discapacitat Física (FEDDF), la Federació Internacional de Basquetbol en Cadira de Rodes (IWBF) i la Fundació ONCE. La cita tindrà lloc a la ciutat d’Ottawa (Canadà) entre el 9 i el 19 de setembre.

La plataforma RTVE Play oferirà tots els enfrontaments dels equips espanyols masculí i femení des de la fase inicial amb narració en castellà. A més, Teledeporte emetrà diferents trobades, especialment a partir de la segona fase del torneig. Aquesta mesura suposa un pas decisiu en la promoció i el reconeixement de la discapacitat en l’àmbit esportiu d’alt nivell.

El quadre femení cerca fer història al Canadà

La competició femenina comptarà amb 12 seleccions dividides en dos grups. El conjunt espanyol ha estat conformat al Grup A juntament amb Brasil, Xina, Gran Bretanya, Austràlia i la col·lecció amfitriona de Canadà. Per la seva banda, el Grup B el componen els Estats Units, Japó, Països Baixos, Algèria, Alemanya i França. Els quatre millors equips de cada grup passaran a quarts de final el dimecres 16 de setembre, mentre que les semifinals es disputaran el dijous 17 i la gran final el dissabte 19.

El debut de la selecció femenina es produirà el dimecres 9 de setembre contra Xina (22.15 hores en horari peninsular). Posteriorment, l’equip s’enfrontarà a Brasil (dijous 10, 20.45 h), Gran Bretanya (dissabte 12, 22.45 h), Xina (dilluns 14, 1.00 h) i tancarà la lligueta davant d’Austràlia (dimecres 16, 1.00 h). Espanya ha participat en tres edicions mundials d’aquesta modalitat per a esportistes amb discapacitat, signant la seva millor posició amb un setè lloc a Hamburg 2018.

La selecció masculina arriba com a campiona d’Europa

El torneig masculí reunirà 16 seleccions distribuïdes en quatre grups: el Grup A (Estats Units, Itàlia, Brasil i Països Baixos), el Grup B (Austràlia, Gran Bretanya, Turquia i Argentina), el Grup C (Espanya, Japó, Polònia i Colòmbia) i el Grup D (Marroc, Alemanya, Iran i Canadà). La fase de grups es jugarà del 9 al 13 de setembre, seguida dels quarts de final el dimarts 15, les semifinals el dijous 17 i la final el dissabte 19.

El combinat masculí s’estrenarà el dimecres 9 davant de Colòmbia (15.30 hores), per jugar després contra Polònia (divendres 11, 20.45 h) i Japó (diumenge 13, 1.30 h). L’equip arriba en un moment dolç després d’haver fet història l’any passat en guanyar la seva primera medalla d’or al Campionat d’Europa de Bàsquet en Cadira de Rodes a Sarajevo. En les seves sis participacions mundials anteriors, el seu millor resultat va ser la quarta posició assolida a Incheon 2014.

Secció patrocinada per
logo-fcedf
- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

SERVIMEDIA
SERVIMEDIA
© SERVIMEDIA. Aquesta informació és propietat de Servimedia. Només pot ser difosa pels clients d'aquesta agència de notícies citant Servimedia com a autor o font. Tots els drets reservats. Queda prohibida la distribució i la comunicació pública per tercers mitjançant qualsevol via o suport.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES