Barcelona es converteix en la primera ciutat en crear la Taula de Diàleg Civil per potenciar la col·laboració público-social

L'Ajuntament, la Taula del Tercer Sector i La Confederació han constituïtel primer espai permanent d'interlocució ciutadana per dissenyar i avaluar les polítiques socials de la ciutat

L'Ajuntament de Barcelona i les entitats socials constitueixen la Taula de Diàleg Civil per potenciar la col·laboració público-social
Acte de constitució de la Taula de Diàleg Civil // Foto: Taula del Tercer Sector

La capital catalana s’ha convertit en el primer ajuntament a posar en marxa la Taula de Diàleg Civil, una òrgan que pren com a referència el nou Consell de Diàleg Civil aprovat a la Llei del Tercer Sector Social de Catalunya. Aquesta nova normativa reconeix legalment les entitats com a agents essencials del sistema de benestar, una fita que impacta directament en la millora de la governança de les polítiques de suport a col·lectius vulnerables, com és el cas de les persones amb discapacitat i en situació de dependència.

Un espai permanent de concertació institucional

Durant la trobada formal, l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha signat el decret de creació d’aquest nou instrument. L’objectiu principal és establir un canal de comunicació i treball constant entre el consistori i el teixit associatiu més representatiu de la ciutat per incidir en la defensa dels drets de la ciutadania, el benestar col·lectiu i la cohesió social.

A la reunió hi han assistit les presidències i representants de les juntes directives de les institucions promotores. Per part de la Taula del Tercer Sector, hi ha acudit el president Xavier Trabado, acompanyat de Natàlia Valenzuela, Bàrbara Díaz, Marina Arnau i el director Roger Civit. Per part de La Confederació Empresarial del Tercer Sector Social de Catalunya, hi ha participat el president Jordi Roman, juntament amb Helena Fontanet, Xavier Puig i Rafael Ruiz de Gauna. En representació de l’Ajuntament de Barcelona, han acompanyat l’alcalde la 5a tinenta d’Alcaldia, Raquel Gil, la comissionada d’Acció Social, Sonia Fuertes, i la gerenta municipal, Laia Claverol.

Coproducció i estabilitat per al sector social

La creació d’aquest espai respon a una llarga trajectòria de l’ajuntament en la promoció de la implicació de la societat civil organitzada, estructurant ara la relació d’una forma més sistemàtica sota un model de corresponsabilitat i proximitat. Més enllà del debat polític, la Taula buscarà impulsar noves fórmules de coproducció entre l’administració i el tercer sector social.

Així mateix, l’òrgan neix amb la finalitat de definir instruments de col·laboració estables que garanteixin la viabilitat de les entitats. Entre aquestes mesures destaquen l’impuls de l’acció concertada, el disseny de fórmules alternatives de cooperació i la introducció de millores en la contractació pública per blindar l’estabilitat del sector. Amb tot, es pretén trobar solucions compartides als reptes socials de la ciutat partint de criteris d’inclusió, transparència i rendició de comptes.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES