Divendres, 2 desembre 2022
Divendres, 2 desembre 2022
IniciDiscapacitatEl 061 Salut respon atén a més de 4.500 persones sordes des...

El 061 Salut respon atén a més de 4.500 persones sordes des de la seva posada en marxa l’any passat

El servei d’intèrprets en llengua de signes s'adreça tant a la ciutadania com als professionals de la salut per facilitar l’atenció a persones sordes

interpret llengua de signes servei 061 salut respon
Intèrprets en llengua de signes del servei 061 Salut Respon // Foto: gencat

Amb motiu de la celebració avui del Dia Internacional de les Llengües de Signes, el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) vol fomentar l’ús de l’aplicació mòbil 061 Salut Respon per al col·lectiu de persones sordes de Catalunya.

anunci guies d'arrel

El SEM compta amb l’aplicació 061 Salut Respon, una aplicació mòbil per a IOS i Android que a banda de prestar diversos serveis, permet l’atenció en llengua de signes a les persones sordes. El servei de consultoria sanitària en llengua de signes es va incorporar el març 2021 a l’aplicatiu, millorant l’accessibilitat al sistema de salut a un col·lectiu de prop de 35.000 persones a Catalunya.

El 061 Salut Respon disposa d’una unitat d’intèrprets de la llengua de signes, un servei adreçat tant a la ciutadania com als professionals de la salut, per donar resposta a les possibles dificultats que sorgeixin quan atenguin persones sordes. El servei de traducció funciona les 24 hores els 365 dies de l’any i ha atès 4.500 consultes de persones sordes mitjançant la funció de videotrucada.

Banner 300x250px EnBucle3

Aquest 2022 s’han introduït noves funcionalitats en l’aplicació, sobretot adreçades al servei en llengua de signes. “Des del 061 Salut Respon continuem treballant en la millora de l’aplicació mòbil, amb la voluntat de respondre a les necessitats de les persones sordes” expressa Núria Casalé, directora del 061 Salut Respon.

La versió 5.2.0: Una actualització per garantir l’accessibilitat

L’atenció en llengua de signes s’activa a través de la configuració del perfil de l’app. D’aquesta manera la persona usuària pot realitzar una videotrucada amb un/a intèrpret de llengua de signes, que trasllada la petició de l’usuari als professionals de la salut i pot donar resposta als seus dubtes, evitant les dificultats comunicatives que suposava fer tràmits com aquests amb anterioritat.

Si en el moment de fer la trucada, el gestor intèrpret està ocupat i la persona usuària abandona la pantalla, l’aplicació li envia un push individualitzat quan l’operador en llengua de signes està disponible on, mitjançant una URL d’accés, la convida a unir-se a la videoconferència.

Amb aquesta nova versió s’impulsa un nou servei de xat, el Xat-Sords, atès per intèrprets en llengua de signes amb l’objectiu de poder facilitar l’assistència tot eliminant les barreres comunicatives.

Addicionalment, per tal de garantir una millor orientació dins l’aplicació, ja sigui en la navegació, la configuració o la gestió de les trucades amb el SEM, la nova versió de l’Aplicació 061 Salut Respon inclou també una sèrie de vídeos explicatius breus en llengua de signes en comptes de l’explicació en format textual.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Publicitat-spot_img

ÚLTIMES NOTÍCIES

CatalàEspañol
Skip to content