28.3 C
Barcelona
Divendres, 7 agost, 2020

Una sentència obliga l’empresa Konecta a readmetre a un centenar de teleoperadors amb discapacitat

Destacades

El Govern invertirà 50M€ per protegir l’àmbit residencial de possibles rebrots de Covid-19

El Govern de la Generalitat de Catalunya continua centrat en la lluita...

El sector de la discapacitat urgeix a la creació d’un comitè d’emergència per la Covid-19

El Comitè Català de Representants de Persones amb Discapacitat (COCARMI), ha demanat...

El Govern suspèn les sortides dels residents a l’exterior per protegir-los de la Covid-19

Els Departaments de Salut i de Treball, Afers Socials i Famílies han...
sentencia readmissió teleoperadors discapcitat aeat
Els acomiadats treballen al servei telefònic de cita prèvia de la AEAT // Foto: Arxiu

El Tribunal Superior de Justicia de Madrid (TSJM) ha declarat nul l’acomiadament col·lectiu que volia practicar l’empresa Konecta amb el quasi centenar de teleoperadores amb discapacitat que des de feia tres anys prestaven per l’Agència Tributària el servei de cita prèvia.

La sentència condemna a Konecta, controlada pel Banc de Santander, a readmetre als treballadors amb discapacitat acomiadats en les mateixes condicions anteriors a l’acomiadament amb l’abonament dels salaris de tramitació des de la data de l’acomiadament fins que la readmissió sigui efectiva.

La sentència va ser dictada el passat 21 de desembre i ha estat notificada a les parts fa pocs dies, dictamina que Konecta “va haver de procedir a subrogar de forma immediata a tots els treballadors afectats sense realitzar cap procés de selecció”. En conseqüència, absol a les empreses Grupo SIFU, Servicios Integrales de Fincas Urbanas, SL, i ServinForm.

El passat mes de juliol aquestes persones van començar una campanya de mobilitzacions i aturades davant del seu imminent acomiadament, després de l’adjudicació del servei a l’empresa Konecta, que no volia subrogar amb les condicions laborals i els drets d’aquests treballadors, tot i que la Llei de Contractes del Sector Públic (LCSP) els obligava clarament.

L’esmentada Llei garantitza la conservació del lloc de treball a les persones amb discapacitat que presten servei en un Centre Especial de Treball (CEE), com és el cas.

No obstant, Konecta es va limitar a oferir als afectats incorporar-se a un procés de selecció oberta i es va negar a acceptar la subrogació, emparant-se en l’article 18 del conveni del sector del Call Center. A més, es va endur el servei a Sevilla i durant les primeres setmanes va deixar d’atendre trucades en català, valencià i gallec, en contra del que estipulaven les plecs del contracte.

Subscriu-te a la Newsletter

Per rebre al teu correu les últimes notícies, ofertes i anuncis exclusius del diari de la DisCapacitat

- Advertisement -

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Publicitat -
- Publicitat -

Últimes notícies

Barcelona crea un telèfon 24h per prevenir el suïcidi i obre un nou punt d’atenció presencial

L’Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa dues mesures dins el pla...

Althaia i Control Live proven un ‘llit-cadira de rodes intel·ligent’ en pacients amb alta dependència

Pacients de la Fundació Althaia provaran l’efectivitat del V-Chair, un llit - cadira de rodes intel·ligent dissenyat...

Efectes de la infecció i el confinament sobre el Parkinson durant la pandèmia de la COVID-19

La pandèmia COVID-19 ha afectat les persones amb malaltia de Parkinson tant per la pròpia infecció com...

Només un 1% de les persones escolliria viure a una residència en cas de necessitar suport

A principis de juliol el moviment Volem Llars per Viure va llençar una enquesta a totes les...

Campanya de l’Ajuntament de Barcelona per apropar el Servei de Teleassistència Municipal

L’Ajuntament de Barcelona ha engegat una campanya per apropar el Servei de Teleassistència Municipal a prop de...

també pot interessar-te

- Advertisement -