Dimarts, 19 octubre 2021
IniciEducació InclusivaUn total de 14 alumnes cecs o amb discapacitat visual es presenten...

Un total de 14 alumnes cecs o amb discapacitat visual es presenten a les proves de Selectivitat a Catalunya

S’han preparat amb el suport del CRE ONCE Barcelona

alumnes discapacitat visual proves selectivitat
Alumnes amb discapacitat visual fent les proves de Selectivitat // Foto: ONCE

Un total de 14 alumnes cecs i amb discapacitat visual greu de Catalunya faran les Proves d’Accés Universitari (PAU) conegudes popularment per ‘Selectivitat’ que tindran lloc del 7 al 10 de juliol i al Tribunal d’incidències, del 14 al 17 de juliol, on els estudiants amb necessitats educatives específiques disposen de més temps i de recursos per fer les proves (màquines de braille, ordinadors adaptats, figures tridimensionals…). A tot l’Estat, es preparen per a la Selectivitat un centenar d’alumnes.

Tots aquests alumnes s’estan preparant per les proves comptant amb el suport dels mestres i les mestres que formen part dels Equips Específics d’Atenció Educativa que l’ONCE, en col·laboració amb les diferents administracions educatives, posa a disposició d’aquest alumnat amb discapacitat visual al llarg de tota la seva etapa de formació.

Els tècnics i mestres de l’ONCE s’encarreguen aquests dies de vetllar perquè l’accessibilitat i la igualtat en l’accés a aquesta important prova sigui efectiva per als estudiants amb discapacitat visual: exàmens i ordinadors adaptats; accés a la informació de forma accessible; i qualsevol necessitat que permeti una educació inclusiva, en igualtat.

Al costat d’aquests 14 estudiantes que es preparen per les PAU, durant el curs 2019/20 l’Equip d’Atenció Educativa del CRE ONCE Barcelona ha atès un total de 1.151 alumnes.

A Catalunya, el CREDV / Centre de Recursos Educatius de l’ONCE a Barcelona, coordina per a tot Catalunya, l’atenció de les necessitats educatives derivades de la discapacitat visual de cadascun dels alumnes. Per a cada alumne amb discapacitat visual s’elabora un Pla Individualitzat d’Atenció, segons les seves necessitats, i se li assigna un mestre/a de suport encarregat, entre altres funcions, d’assessorar al centre i al professorat d’aula, assessorar i orientar les famílies i realitzar un treball directe amb l’alumne.

La inclusió de l’alumnat amb ceguesa o discapacitat visual en l’àmbit escolar és una realitat en la qual tota la comunitat educativa està immersa.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de les últimes notícies del món de la diversitat funcional a Catalunya

Fes-te subscriptor Premium

Si vols tenir accés a totes les notícies publicades al Diari, l'agenda del sector, i informació sobre subvencions, ajudes, convocatòries, recursos i moltes més coses, subscriu-te a la Newsletter Premium

Redacció/Fonts
diari de la Discapacitat / El digital de la diversitat funcional a Catalunya

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Publicitat-spot_img

ÚLTIMES NOTÍCIES