L’Ajuntament de Reus, a través de la col·laboració de diverses àrees municipals i l’empresa Reus Esport i Lleure, ha organitzat una trobada esportiva única en la seva mena aquest divendres, 10 de maig, al Camp de Futbol La Pastoreta. L’esdeveniment ha tingut com a protagonistes un centenar d’alumnes dels tres centres d’educació especial de la ciutat: el Col·legi públic d’Educació Especial Alba, el Centre Educació Especial Font del Lleó i l’Escola Nostra Senyora del Mar.
Aquesta trobada, que és ja una tradició des de l’any 2018, s’ha convertit en una part important del calendari escolar, amb una celebració cada trimestre en instal·lacions municipals. A més del Camp de Futbol La Pastoreta, una altra de les localitzacions destacades ha estat el Pavelló Olímpic Municipal. Els organitzadors han posat un èmfasi especial en utilitzar l’activitat física com a eina per fomentar la relació, la col·laboració i la cohesió entre els estudiants, treballant junts cap a un mateix objectiu.
Una de les principals virtuts d’aquestes trobades és la possibilitat que ofereixen als alumnes de interactuar amb companys d’altres escoles en entorns diferents, gaudint d’una àmplia gamma d’activitats esportives de qualitat. Aquesta experiència enriqueix l’entorn educatiu i social dels estudiants, permetent-los conèixer nous amics i compartir moments d’alegria i diversió a través de l’esport.
La iniciativa ha sorgit com a resposta a una demanda de les escoles, que volien planificar activitats conjuntes fora dels seus recintes educatius per fomentar la convivència entre els alumnes dels tres centres. Gràcies a aquesta trobada esportiva, s’ha creat un espai on els joves poden interactuar de manera natural i gaudir de l’esport sense barreres ni limitacions.
La programació esportiva ha estat àmplia i variada, adaptant les activitats per a totes les capacitats. Entre les activitats destacades es troben l’hoquei adaptat, proves d’atletisme, partits de futbol 7, jocs de pales, curses i activitats amb suport musical. Aquesta diversitat d’opcions ha permès que cada estudiant pugui participar en funció de les seves habilitats i interessos, fomentant així la inclusió i la participació de tots.