
Aquest dimecres 14 de maig, a les 20 hores, els Cinemes Verdi (Sala gran) de Barcelona seran l’escenari de la preestrena de l’esperada pel·lícula ‘Centaures de la nit’, dirigida per Marc Recha. El film, distribuït per A contracorriente Films, arribarà a les pantalles de tot el país el proper 16 de maig.
Una de les característiques més destacables d’aquesta producció és la seva accessibilitat. Gràcies a la col·laboració de l’ONCE i l’aplicació AudescMobile, les persones cegues podran gaudir d’un servei d’audiodescripció a través dels seus dispositius mòbils en totes les sales de cinema on es projecti la pel·lícula.
‘Centaures de la nit’, el desè llargmetratge del reconegut cineasta català, presenta la particularitat d’haver estat rodada majoritàriament amb actors cecs. Entre ells, destaca la participació d’Ignasi Terraza, un pianista de jazz de gran prestigi internacional, i Mahamadou Dambelleh, una prometedora figura de la natació adaptada que entrena al CAR i cursa estudis superiors d’integració social. Aquests actors han compartit pantalla amb professionals de la interpretació com Lluís Soler, Montse Germán, Muntsa Alcañiz, Eulàlia Ramon, Raquel Ferri, Ona Planas i Cristina Dilla.
La trama del film ens trasllada al Monestir de Poblet durant la dècada dels 60 del segle passat. En paraules del mateix Marc Recha, “Centaures de la nit és un viatge a través de la foscor a plena llum del dia. El viatge sense bitllet de tornada d’un home cec (l’Àlex) perseguit pel seu passat, enfrontat a tot i a tothom, que, durant una excursió al monestir de Poblet, es retroba amb la dona (Joana) que sempre l’ha estimat”. La pel·lícula s’inspira, en part, en el món surrealista del fotògraf invident eslovè Evgen Bavčar i en l’imaginari del cineasta Luis Buñuel, definint-se com a “cinema lliure, radicalment independent, global i transversal”.
La fotografia d’aquesta producció ha estat a càrrec del prestigiós Peter Zeitlinger, conegut per la seva col·laboració amb directors de la talla de Werner Herzog i Abel Ferrara, qui ha capturat la bellesa del Monestir de Poblet, joia arquitectònica del gòtic català declarada Patrimoni de la UNESCO, en un evocador blanc i negre. La banda sonora original ha estat composta per Marc Parrot, un dels músics més respectats del panorama musical català.
La pel·lícula, rodada íntegrament al Monestir de Poblet, situat a la comarca de la Conca de Barberà, Catalunya, és una producció de Parallamps Companyia Cinematogràfica, i ha comptat amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, l’ICEC, el Monestir de Poblet, la Càtedra UNESCO de la Universitat Rovira i Virgili, el Consell Comarcal de la Conca de Barberà, l’ONCE, i la participació de 3CAT, CreaSGR, Wandermoon, Région Normandie i Méroé Films.

