
Plena Inclusió ha posat en marxa la quarta edició de “Líders Digitals a l’Aula”, un projecte dissenyat per formar joves amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament en competències digitals. Enguany, 130 alumnes i els seus docents de 19 centres d’educació especial participaran en sessions enfocades a millorar l’autonomia digital i la seguretat a internet.
Després d’analitzar les valoracions d’edicions anteriors, el programa d’aquest any posa èmfasi en ciberseguretat i metodologies interactives, assegurant que l’alumnat tingui un paper actiu en el seu aprenentatge. Entre els cinc temes clau que es tractaran hi ha: ús d’internet i ciberseguretat, maneig d’informació amb intel·ligències artificials, xarxes socials i comunicació digital, creativitat digital, resolució de problemes digitals i cura dels dispositius.
Les sessions, que es duran a terme en format en línia, seran dirigides per Daniel Cardenal i Ioanis Collado, dos joves amb discapacitat intel·lectual, fomentant així l’aprenentatge entre iguals. Per fer més dinàmiques les formacions, s’utilitzaran eines digitals com Genially i Quizziz.
El projecte compta amb el suport del Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports, i la participació de set federacions de Plena Inclusió a Andalusia, Aragó, Castella i Lleó, Extremadura, Madrid, Regió de Múrcia i el País Valencià.
El programa es desenvoluparà durant el primer semestre de l’any i s’emmarca dins l’estratègia de Plena Inclusió per combatre la bretxa digital, promovent l’ús de la tecnologia com a eina d’inclusió i igualtat d’oportunitats.