
El pròxim 21 d’octubre, comença la 13a edició de ‘La meva Barcelona, des dels ulls de la inclusió’, un projecte comunitari que té com a objectiu donar suport a persones amb trastorns de salut mental a través de la formació i el turisme inclusiu. El projecte ja té obertes les inscripcions i compta amb dues parts: una formació teoricopràctica i itineraris guiats pel barri de Gràcia, conduïts per les persones que participen en el curs.
La primera part de la formació tindrà lloc els dilluns, dimecres i divendres, del 21 d’octubre al 9 de desembre de 2024, de 10.30 h a 12.30 h, a la seu de Grup ATRA. Durant aquest període, els participants rebran formació sobre patrimoni, cultura i turisme, amb l’objectiu que posteriorment puguin convertir-se en guies turístics. La segona part del projecte, que consisteix en els itineraris guiats, es desenvoluparà durant els mesos de novembre i desembre, també en horari de 10.30 h a 12.30 h. Aquestes visites seran gratuïtes i obertes al públic.
El projecte busca no només apropar la ciutat i el seu patrimoni a persones amb trastorns mentals, sinó també formar-les perquè puguin transmetre aquest coneixement i, alhora, millorar les seves habilitats socials, l’autoestima i el sentiment de pertinença a la comunitat. La formació és totalment gratuïta i està dirigida per una historiadora de l’art especialitzada en cultura, amb una durada total de 56 hores.
Una de les rutes més destacades d’aquest programa recorre la Vila de Gràcia i s’enfoca en figures femenines il·lustres que han deixat empremta en àmbits com la literatura i la medicina, i que van viure al districte. ‘La meva Barcelona’ compta amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona i busca fomentar la inclusió social i el benestar de les persones amb problemes de salut mental, potenciant el seu empoderament a través de la cultura i el turisme.

